واکنش سفارت روسیه در لندن به ادعای جدید جانسون

به گزارش مجله پارمیسفان، سفارت روسیه در انگلیس ادعای اخیر نخست وزیر بوریس جانسون در اینباره که گویا هواپیماهای نظامی روسی 56 مرتبه حریم هوایی جمهوری استونی را نقض نموده اند، را توجیهی برای حضور نظامی ناتو در منطقه دریای بالتیک ارزیابی کرد.

واکنش سفارت روسیه در لندن به ادعای جدید جانسون

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سفارت روسیه در لندن بیان کرد که اظهارات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره نقض حریم هوایی جمهوری استونی توسط روسیه، با هدف توجیه حضور نیروهای نظامی ناتو در کشورهای منطقه دریای بالتیک به بهانه تهدید خیالی از سوی مسکو انجام شده و هواپیماهای نظامی روسی حریم هوایی استونی را نقض ننموده و دقیقاً مطابق با طبق توصیه های سازمان بین المللی هواپیمایی (ایکائو) پرواز می نمایند.

جانسون در آستانه سفر خود به استونی، گفت که نیروی هوایی انگلیس با انجام 21 پرواز، 56 هواپیمای نظامی روسی که بر فراز آسمان استونی پرواز می کردند را تعقیب و مجبور به ترک حریم هوایی این کشور نموده است.

سفارت روسیه در انگلیس تاکید نمود، هواپیماهای نظامی این کشور برای برطرف نیازهای روزانه نیروهای مسلح روسیه در این منطقه از خاک روسیه، پروازهایی را از منطقه سن پترزبورگ به منطقه کالینینگراد انجام می دهند که فرماندهی نظامی ناتو هم به خوبی از این مسئله آگاهی دارد.

دیپلمات های روسی یادآور شدند: در این رابطه ، قبل از هر چیز باید تأکید کنیم که اطلاعات مربوط به نقض حریم هوایی استونی توسط هواپیماهای نظامی روسی، به ویژه در چنین مقیاس گسترده ا ی، با واقعیت مطابقت ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 677

به "واکنش سفارت روسیه در لندن به ادعای جدید جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفارت روسیه در لندن به ادعای جدید جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید