واکنش رئیس سازمان اطلاعات تایوان به شایعه مرگ رهبر کره شمالی ، برای هر سناریویی آماده ایم

به گزارش مجله پارمیسفان، رئیس سازمان اطلاعات تایوان ادعا کرد، رهبر کره شمالی بیمار است و تایپه برای سناریوهای احتمالی جنگ قدرت در کره شمالی چنانچه اون بمیرد، آماده است.

واکنش رئیس سازمان اطلاعات تایوان به شایعه مرگ رهبر کره شمالی ، برای هر سناریویی آماده ایم

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از نیویورک پست نوشت: چیو کوئو چنگ، مدیر دفتر امنیت ملی تایوان زمانی که در یک جلسه استماع با قانونگذاران مجلس شرکت داشت با پرسشی درباره شایعات پیرامون مرگ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روبرو شد اما پاسخی مبهم داد.

بر اساس گزارش یک نشریه تایوانی، وی ابتدا خندیده و وقتی از او پرسیدند که خنده اش در حقیقت به معنی زنده بودن رهبر کره شمالی است از پاسخ دادن طفره رفت.

این نشریه نوشت که چیو به قانونگذاران تایوانی توضیح داد: جواب من بر مبنای اطلاعاتی است که موجود هستند و یک اظهار نظر نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: او از شرح بیشتر با استناد به الزام به محافظت از منابع سازمان اطلاعات در کره شمالی خودداری کرد.

با این حال او به قانونگذاران تایوان اطمینان داد برنامه های احتیاطی برای سناریوی جنگ قدرت بالقوه در منطقه در صورتی که رهبر کره شمالی تسلیم مرگ گردد آماده شده اند.

به نوشته نشریه مذکور، هیو میو یوآن، معاون وی بعدا تاکید نمود که اطلاعات آنها قادر به تایید شرایط سلامت کیم جونگ اون نیستند.

به نوشته تایپه تایمز، او خاطر نشان کرد: بر طبق آنچه که ما می دانیم، کیم جونگ اون همچنان مسئول و کنترل کننده ارتش و دولت کره شمالی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1021

به "واکنش رئیس سازمان اطلاعات تایوان به شایعه مرگ رهبر کره شمالی ، برای هر سناریویی آماده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس سازمان اطلاعات تایوان به شایعه مرگ رهبر کره شمالی ، برای هر سناریویی آماده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید