نخست وزیر یونان: آتن ورشکست نخواهد شد

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در نخستین نشست کابینه پس از پیروزی در انتخابات روز یکشنبه، تأکید کرد که با وام دهندگان بین المللی بر سر وام 240 میلیارد یورویی، مذاکره خواهد نمود.

نخست وزیر یونان: آتن ورشکست نخواهد شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان و رهبر حزب چپگرای سیریزا، توضیح داد: ما خواهان جنگی مخرب برای دو طرف نیستیم ولی سیاست استیلاء را نیز ادامه نخواهیم داد.

اتحادیه اروپا به دولت جدید یونان نسبت به پایبندی به تعداتش هشدار داده است. ورشکستگی می تواند یونان را مجبور به خروج از منطقه یورو کند.

نخست وزیر یونان در حالی نسبت به اجرای اصلاحات رادیکال، قول داده است که نرخ بهره اوراق قرضه دولت یونان، به رکورد جدیدی نزدیک شده است. این مساله نشانگر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به بحران بدهی های یونان، طی ماه های آینده است.

ارزش سهام در بازارهای مالی یونان نیز بیش از 6.4 درصد کاهش یافت. یونان در ازای دریافت بسته نجات مالی در سال 2010 میلادی، مجبور به کاهش هزینه های بودجه و اجرای سیاست های ریاضتی شده است. این شرایط از سوی وام دهندگان بین المللی بر یونان تحمیل شده است.

اقتصاد یونان پس از وقوع بحران مالی در سال 2008 میلادی تاکنون با کاهش متوالی رشد مالی روبرو شده است. افزایش بیکاری نیز موجب شده تا تعداد زیادی از مردم این کشور با فقر روبرو شوند.

کشورهای منطقه یورو نیز با کاهش بدهی های یونان مخالفت نموده اند. هلند نیز همراه با آلمان و فرانسه، خواهان پایبندی دولت جدید یونان به تعهدات خود شده است. وزیر دارایی هلند که ریاست یورو گروپ را نیز بر عهده دارد، قرار است این هفته برای مذاکره با مقام های یونانی به آتن سفر کند.

به اعتقاد تحلیلگران، هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد تسیپراس از مواضع خود مبنی بر مخالفت با سیاست های ریاضتی، عقب نشینی کند.

نخست وزیر یونان توضیح داد: یونان ورشکست نخواهد شد. وی قول داد تا پیشنهادات واقعی برای رونق مالی ارائه دهد و با فساد مالی و فرار مالیاتی نیز مقابله کند.طرح رونق مالی دولت جدید یونان با هدف جلوگیری از افزایش کسری بودجه خواهد بود.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 358

به "نخست وزیر یونان: آتن ورشکست نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر یونان: آتن ورشکست نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید