لندن: ترامپ و جانسون خواهان پاسخ دیپلماتیک به حمله آرامکو شدند

به گزارش مجله پارمیسفان، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه درباره حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و همچنین موضوع ایران گفت وگو کردند.

لندن: ترامپ و جانسون خواهان پاسخ دیپلماتیک به حمله آرامکو شدند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس چهارشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دربابره مسائل مختلف از جمله حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفت وگو کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای گفته جانسون در این گفت وگوی تلفنی این حمله را محکوم نموده است. سران دو کشور اتفاق نظر داشته اند ایران نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس آمده است ترامپ و جانسون درباره لزوم پاسخدهی دیپلماتیک به حمله آرامکو رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: آنها این حمله را محکوم نموده و درباره لزوم یک پاسخ متحد دیپلماتیک از جانب شریکان بین المللی رایزنی کردند. آنها درباره ایران هم صحبت نموده و توافق کردند که به این کشور نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته ای داده گردد.

شنبه هفته جاری (23 شهریورماه) یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت، یگان پهپادی یمن با 10 پهپاد پالایشگا ه های بقیق و خریص شرکت آرامکو در منطقه شرقیه عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی ها بوده اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده اند.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد نموده اند. عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: 5 سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 377

به "لندن: ترامپ و جانسون خواهان پاسخ دیپلماتیک به حمله آرامکو شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: ترامپ و جانسون خواهان پاسخ دیپلماتیک به حمله آرامکو شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید