قوانین تبعیض آمیز بر حضور مسلمانان کانادا در انتخابات تأثیر دارد

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، حنادی سعد از مسلمانان مونترال گفت: تمام اطلاعاتی که من درباره جامعه اسلامی کانادا دارم این است که هیچ مسلمانی در حال حاضر از حزب محافظه کار حمایت نمی نمایند.

قوانین تبعیض آمیز بر حضور مسلمانان کانادا در انتخابات تأثیر دارد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

طرح مبارزه با ترور c-51 اولین بار در ژانویه 2015 توسط استیون بلانی نماینده وقت پارلمانی کبک ارائه شد.

این طرح مناقشه برانگیز که قدرت پلیس و سرویسهای امنیتی کانادا را افزایش می دهد و صرفا اقدامی علیه مسلمانان خواهد بود، در ژوئن امسال میلادی با بدست آوردن موافقت لازم به عنوان یک قانون تصویب شد. براساس این قانون سرویس امنیت اطلاعات کانادا از این توانایی برخوار است که فعالانه طرحهای تروریستی را مختل نموده و فهرست افرادی که از پرواز آنها جلوگیری می گردد را افزایش دهند و به پلیس این کشور این اختیار را می دهد تا کنترل بیشتری در محدود کردن جنبشهایی داشته باشد که مظنون به ترور هستند.

منتقدان این قانون اظهار داشتند که این قانون قدرت سرویس امنیت اطلاعات کانادا را تاحدی افزایش می دهد که آنها می توانند یک نیروی پلیس مخفی ایجاد نموده و این نیروی می تواند بدون نظارت مناسب و کافی در این کشور فعالیتهای گسترده ای داشته باشد.

این طرح توسط بسیاری از اعضای جامعه اسلامی یک عامل مهم برای شرکت در انتخابات 19 اکتبر(27 مهر) توصیف شده است. مسلمانان ابراز امیدواری نموده اند که رأی دهندگان دولتی را انتخاب نمایند که این قانون را تغییر دهد.

مسلمانان همچنین اعلام کردند که این قانون در مغایرت با قنون اساسی واقع شده است . پیش از این حزب نودموکرات و لیبرال با این قانون مخالفت نموده اند و خواهان انجام اصلاحاتی در آن شده اند.

اوایل امسال میلادی یک گروه نظارت بر اسلام هراسی هشدار داده بود که تعصب واضح در پوششهای خبری رسانه ای در بخش فرانسه زبان کانادا موجب ترویج اختلاف و نژادپرستی شده است.

دفتر مبارزه با اسلام هراسی در کبک از زمان ماجرای شارلی ابدو در ژانویه گذشته 123 حمله ناشی از اسلام هراسی ثبت نموده است.

مسلمانان کانادا 2.8 درصد از جمعیت 32.8 میلیونی این کشور را تشکیل می دهند و اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 402

به "قوانین تبعیض آمیز بر حضور مسلمانان کانادا در انتخابات تأثیر دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "قوانین تبعیض آمیز بر حضور مسلمانان کانادا در انتخابات تأثیر دارد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین تبعیض آمیز بر حضور مسلمانان کانادا در انتخابات تأثیر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید