فینالیست های جایزه ادبیات زنان بریتانیا معرفی شدند، جای خالی آتوود

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، در انتخابی غیرمنتظره یک کتاب علمی تخیلی که تصویری از جهانی را ارایه نموده که در آن زنان با قدرت گسترده می توانند در برابر مردان ایستادگی نمایند و حتی آن ها را بکشند، به عنوان یکی از فینالیست های جایزه بیلیز که به ادبیات زنان اهدا می گردد، به فهرست نهایی راه یافت.

فینالیست های جایزه ادبیات زنان بریتانیا معرفی شدند، جای خالی آتوود

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

نائومی آلدرمن خالق این کتاب با عنوان قدرت یکی از 6 فینالیست این دوره از جایزه بیلیز است.

این جایزه 30 هزار پوندی برای حمایت از ادبیات زنان نویسنده اهدا می گردد و از سال 1996 تاکنون اهدا شده است.

اسامی فینالیست های این دوره در مراسمی که دیروز در لندن برگزار گردید اعلام شد. در این فهرست لیندا گرانت یکی از برندگان پیشین این جایزه نیز جای دارد. ایوبامی-آدبایو یک نویسنده نوقلم نیز پیروز شده تا به عنوان فینالیست خود را بالا بکشد.

کتاب آلدرمن که چهارمین اثر وی است، رمانی درباره یک دختر نوجوان است که قادر است با یک لمس، فردی را بکشد. به گفته رییس هیات داوران خوانندگان مرد یا زن با خواندن اولین صفحه از این کتاب جذب آن می شوند و نمی توانند آن را پایین بگذارند.

در این فهرست 3 نویسنده بریتانیایی جای گرفته آند که شامل آلدرمن با رمان قدرت، گرانت با رمانی با عنوان دایره تیره که در دهه 1950 می گذرد، و گویندولاین رایلی برای رمان عشق اول هستند.

آدبایو نویسنده نیجریایی نیز با اولین رمانش با عنوان با من بمان در این فهرست حضور دارد. رمان او در نیجریه و در دهه 1980 اتفاق می افتد.

سی ای مورگان نویسنده آمریکایی دیگر فینالیست این فهرست است که با عنوان ورزش پادشاهان در این رقابت بالا آمده است. این کتاب نقدی بر رقابت است.

مدلاین تین نویسنده کانادایی نیز با رمانی با عنوان نگو چیزی نداشتیم که فینالیست جایزه بوکر هم بود، در این فهرست جای دارد.

این دوره از جوایز بیلیز با اعلام نام 16 رمان در فهرست اولیه آغاز این رقابت را رقم زده بود. در آن فهرست نویسندگان مطرحی چون مارگارت آتوود، آنی پرلوکس و رز ترمین جای داشتند که هیچ یک به مرحله نهایی راه نیافتند.

الی اسمیت، زادی اسمیت، چیماماندا نگوزی آدیچی و آندرآ لوی از جمله برندگان این جایزه در سال های 1996 تا 2012 و زمانی هستند که این جایزه با نام اورنج شناخته می شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 464

به "فینالیست های جایزه ادبیات زنان بریتانیا معرفی شدند، جای خالی آتوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینالیست های جایزه ادبیات زنان بریتانیا معرفی شدند، جای خالی آتوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید