عفو بین الملل، آزادی زندانیان در مصر به دلیل کرونا را خواهان شد

به گزارش مجله پارمیسفان، سازمان عفو بین الملل از مسئولان مصر خواست به دلیل شیوع ویروس کرونا، زندانیان سیاسی و دیگر زندانیانی که در معرض خطر قرار دارند را آزاد نمایند.

عفو بین الملل، آزادی زندانیان در مصر به دلیل کرونا را خواهان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان عفو بین الملل از مسئولان مصر برای آزادی بی قید و شرط همه فعالان و مدافعان حقوق بشر که تنها به خاطر بیان مسالمت آمیز دیدگاه خود در زندان هستند، درخواست کرد.

این سازمان همچنین آزادی تمامی زندانیان بدون محاکمه و دیگر زندانیانی را که در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند از جمله افراد سالخورده، خواهان شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، عفو بین الملل افزود که زندان های مصر طی چند سال گذشته مملو از روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و منتقدان دولت شده است و نگرانی درباره سلامت زندانیان در سایه شیوع ویروس کرونا وجود دارد و لذا از مسئولان مصر می خواهیم برای نجات جان این زندانیان تدابیر فوری اتخاذ نمایند.

مصر روز پنج شنبه گذشته 15 زندانی از اعضای احزاب و گروه های سیاسی معارض از جمله حسن نافعه استاد علوم سیاسی، شادی الغزالی حرب و حازم عبدالعظیم دو فعال سیاسی و عبدالعزیز الحسینی معاون رئیس حزب تیارالکرامه را آزاد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 918

به "عفو بین الملل، آزادی زندانیان در مصر به دلیل کرونا را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفو بین الملل، آزادی زندانیان در مصر به دلیل کرونا را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید