ظریف در کنفرانس مجازی افغانستان در ژنو حضور پیدا می نماید

به گزارش مجله پارمیسفان، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از حضور ظریف وزیر امور خارجه در کنفرانس مجازی افغانستان 2020 در ژنو اطلاع داد.

ظریف در کنفرانس مجازی افغانستان در ژنو حضور پیدا می نماید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) از حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در کنفرانس مجازی افغانستان 2020 در ژنو اطلاع داد.

خطیب زاده اضافه کرد: کنفرانس های ژنو برای افغانستان هر چهار سال یک بار برگزار می گردد و محور اصلی مباحث آن تعهد کشور ها برای برقراری صلح و ثبات و توسعه در افغانستان است.

لازم به ذکر است کنفرانس سالجاری با حضور 66 کشور و 32 سازمان بین المللی به جهت محدودیت های ناشی از کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد.

کنفرانس کشور های حامی اقتصادی افغانستان، در روز های دوشنبه و سه شنبه سوم و چهارم آذر (23 و 24 نوامبر) برگزار می گردد. این کنفرانس میزان تعهدات اقتصادی کشور های یاری کننده برای چهار سال آینده را معین می نماید. بروکسل و توکیو به ترتیب در سال های 2016 و 2012 میزبان این کنفرانس بودند.

نشست اصلی در روز 24 نوامبر (چهارم آذر) با سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد افتتاح می گردد. ریاست نشست را پیکا اویستو وزیر خارجه فنلاند، محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان و دبوره لیونز نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان برعهده دارند.

لازم به ذکر است، میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه افغانستان که 25 آبان ماه در سفری دو روزه برای شرکت در پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری های راهبردی ایران و افغانستان به تهران سفر نموده بود، با ظریف ملاقات کرد و با اشاره به اهمیت کنفرانس ژنو برای افغانستان گفت که خواستار حضور فعال ایران در این کنفرانس است و ظریف هم اظهار داشت که ایران در سطح عالی در کنفرانس مزبور شرکت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1356

به "ظریف در کنفرانس مجازی افغانستان در ژنو حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در کنفرانس مجازی افغانستان در ژنو حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید