شبکه پرداخت بلاک چین ویزا بعد از سه سال نهایی شد

به گزارش مجله پارمیسفان، شرکت خدمات پرداخت اعتباری ویزا بعد از سه سال کوشش انتها شبکه پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک چین خود را برای استفاده صاحبان مشاغل عملیاتی کرد.

شبکه پرداخت بلاک چین ویزا بعد از سه سال نهایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نکست وب، شرکت خدمات پرداخت اعتباری ویزا بعد از سه سال کوشش انتها شبکه پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک چین خود را برای استفاده صاحبان مشاغل عملیاتی کرد.

ویزا اولین بار در اکتبر سال 2016 از برنامه های خود برای راه اندازی یک شبکه پرداخت بلاک چین اطلاع داد. در آن موقع اعلام شد که این شبکه در 30 کشور دنیا راه اندازی می گردد که این تعداد به سرعت به 90 کشور افزایش می یابد.

هدف از راه اندازی این خدمات افزایش امنیت فعالیت های پولی نهادهای اقتصادی اعلام شد تا سواستفاده از شبکه های بانکداری و دستکاری فرایندهای پرداخت آنلاین غیرممکن گردد.

بر اساس اعلام ویزا دستیابی به این فناوری جابجایی پولی بانک ها را با امنیت و سرعت بیشتری ممکن می نماید و سواستفاده و دستکاری هکرها را با دشواری بیشتری ممکن می نماید. البته این شبکه خود یک بلاک چین نیست، بلکه از بعضی از ویژگی های این فناوری بهره می گیرد تا انتقال پول با امنیت بیشتری صورت بگیرد.

ویزا برای راه اندازی این شبکه مبتنی بر بلاک چین با شرکت هایی همچون آی بی ام، آف آی اس و باتوم لاین همکاری نموده است. لازم به ذکر است که بلاکچین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است و تفاوت آن با سیستم های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 159

به "شبکه پرداخت بلاک چین ویزا بعد از سه سال نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه پرداخت بلاک چین ویزا بعد از سه سال نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید