شاهزاده اردن: اگر جنگ سوریه در اروپا رخ می داد، دنیا سریع تر برای صلح عمل می کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، علی بن الحسین، شاهزاده اردن گفت: اگر جنگی همانند سوریه در اروپا اتفاق می افتاد دنیا بسیار سریع تر برای برقراری صلح اقدام می کرد و با میلیون ها پناهجویی که از این قاره سرازیر می شدند انسان محبت آمیز تر برخورد می کرد.

شاهزاده اردن: اگر جنگ سوریه در اروپا رخ می داد، دنیا سریع تر برای صلح عمل می کرد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، علی بن الحسین، شاهزاده اردنی در حاشیه کنفرانسی درباره حقوق بچه ها در دهلی نو، پایتخت هند گفت: اردن با توجه به جمعیتی که دارد، میزبان بالاترین تعداد از پناهجویان در دنیا است. این مساله باری را بر اقتصاد ما تحمیل نموده است اما ما بر این باوریم که این وظیفه اخلاقی ما بوده و به آن افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: اگر جنگی همانند جنگ سوریه در اروپا شروع می شد من فکر می کنم دنیا واکنش سریع تری برای حل آن از خود نشان می داد.

در حال حاضر اردن میزبان شمار زیادی از پناهجویانی است که از جنگ سوریه در طول شش سال گذشته فرار نموده اند. در حال حاضر نزدیک به یک پنجم جمعیت 10 میلیونی اردن پناهجویان سوری هستند.

این شاهزاده اردنی از کشورهای ثروتمند خواست که اقدام بیشتری انجام دهند و هشدار داد که بستن مرزها نمی تواند پاسخ مناسبی برای روبروه با بحران پناهجویان باشد.

وی ادامه داد: شما نمی توانید مرزهای خود را بسته و کوشش کنید که از بحران های موجود در دنیا خود را دور نگه دارید. این یک هشدار دنیای است. این رفتار، واکنش مناسبی نیست.

به گفته او، حتی اگر کشورهای ثروتمند در دنیا می خواهند مانع ورود پناهجویان و مهاجران به کشورشان شوند، می توانند به کشورهای محروم بیایند و سرمایه گذاری نموده و برای ماندگار شدن پناهجویان در کشورشان یاری نمایند.

هزینه های میزبانی از پناهجویان، بی ثباتی منطقه ای، کاهش میزان گردشگری و تخریب راه های تجاری اردن به وسیله ترکیه، عراق و سوریه صدماتی به اقتصاد این کشور وارد نموده است. در حال حاضر این کشور با افزایش بیکاری و کاهش سرمایه خارجی روبرو است.

با این حال بر اساس اعلام بانک دنیای، این کشور سالانه بیش از 5 / 2 میلیارد دلار برای پناهجویان مقیم در این کشور هزینه می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 861

به "شاهزاده اردن: اگر جنگ سوریه در اروپا رخ می داد، دنیا سریع تر برای صلح عمل می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهزاده اردن: اگر جنگ سوریه در اروپا رخ می داد، دنیا سریع تر برای صلح عمل می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید