سرقت اطلاعات شخصی و پول در آمریکا با اوج گیری شیوع کرونا

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، پاندمیک جهانی ویروس کرونا نه تنها به چالش های بهداشتی و اقتصادی منجر شده بلکه به افزایش سرقت اطلاعات شخصی و پول از افراد نیز منجر شده است.

سرقت اطلاعات شخصی و پول در آمریکا با اوج گیری شیوع کرونا

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا(FTC) فاش کرده بیش از 15 هزار شکایت درباره کلاهبرداری های مربوط به ویروس کرونا دریافت کرده است. مبلغ این کلاهبرداری از افراد نیز به 12 میلیون دلار بالغ می شود. به طور متوسط هر فرد بیش از 500 دلار به دلیل کلاهبرداری های مربوط به ویروس کرونا خسارت دیده است.

در این گزارش بیشترین کلاهبرداری های معمول به سفر و تعطیلات مربوط بود و در رده دوم نیز کلاهبرداری در خرید آنلاین ذکر شده است.

کارن هابز نائب رئیس بخش آموزش مصرف کنندگان در FTC در این باره می گوید: این کلاهبرداران شرمی ندارند. حتی بحران بهداشت جهانی نیز مانع از فعالیت های آنان نشده است. آنها با ترویج واکسن های تقلبی ویروس کرونا، درمان های تایید نشده و کیت های تست خانگی جعلی مردم را فریب می دهند.

این سازمان صفحه ای در وب سایت خود را به این کلاهبرداری ها اختصاص داده و به افراد توصیه می کند پیامک ها، ایمیل یا تماس های تلفنی درباره ادعاهای تست ابتلا به ویروس کرونا را جدی نگیرند. همچنین به کاربران توصیه شده واکسن های ویروس کرونا که در فضای آنلاین تبلیغ می شود یا کیت های تست خانگی را نخرند.

از سوی دیگر FTC علیه فروشندگانی که ادعا می کنند محصولاتشان از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری یا آن را درمان می کند (از جمله انواع چای و روغن)اقداماتی اتخاذ می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 975

به "سرقت اطلاعات شخصی و پول در آمریکا با اوج گیری شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت اطلاعات شخصی و پول در آمریکا با اوج گیری شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید