فرایند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی ، خطر خیز سهمگین کرونا در کشور

به گزارش مجله پارمیسفان، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش با اشاره به فرایند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هشدار داد که مطمئنا در صورت تداوم فرایند کاهش عمل به پروتکل های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری روبرو می گردد.

فرایند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی ، خطر خیز سهمگین کرونا در کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: نمودار موارد بستری روزانه در بعضی استان های کشور، همچنان دارای فرایند صعودی است و متاسفانه در هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی در میانگین بروز موارد مثبت بستری و افزایش در میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل هستیم.

وی اضافه نمود: 11 شهرستان کشور همگی از استان خوزستان، همچنان در شرایط قرمز بیماری قرار دارند. 32 شهرستان در شرایط نارنجی، 251 شهرستان در شرایط زرد و 154 شهرستان در شرایط آبی بیماری هستند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان های خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا به ترتیب در استان های خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.

وی تاکید نمود: متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری در کشور، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی طی روزهای اخیر با کاهش روبرو بوده است و استان های کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و ایلام دارای پایین ترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور بوده اند.

لاری گفت: با توجه به رابطه مستقیم و معنی دار میان کاهش عمل به توصیه های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، مطمئنا در صورت تداوم فرایند کاهش عمل به پروتکل های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری روبرو می گردد. امیدواریم مردم با پرهیز از هرگونه ساده انگاری و اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی یاری کنید تا به یاری همکاران نظام سلامت مانع از تکرار تجربیات تلخ گذشته شده و از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1558

به "فرایند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی ، خطر خیز سهمگین کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی ، خطر خیز سهمگین کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید