روسیه برای حیوانات واکسن کرونا ثبت کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، کنستانتین ساونکوف، بر اهمیت ویژه این واکسن تاکید نمود و گفت: بعضی از گونه های جانوری حساس به ویروس کرونا هستند و موارد کووید-19 در بسیاری از کشورها گزارش شده است.

روسیه برای حیوانات واکسن کرونا ثبت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی اضافه کرد: این نخستین واکسن کووید-19 برای حیوانات در دنیا است.

معاون سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه گفت: آزمایشات بالینی کارنیواک کاو، که از اکتبر سال گذشته شروع شد، شامل سگ، گربه، روباه قطبی، راسو، روباه و حیوانات دیگر بود.

ساونکوف گفت: نتایج این تحقیق به ما امکان می دهد در خصوص ایمنی واکسن و فعالیت ایمنی زایی بالای آن نتیجه بگیریم، زیرا همه حیوانات واکسینه آزمایش شده در 100 درصد موارد آنتی بادی برای ویروس کرونا ایجاد کردند. اکنون دانشمندان سازمان ما ادامه مطالعه در خصوص مدت زمان ایجاد ایمنی که شش ماه است پس از تجویز دارو را ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: فراوری انبوه واکسن می تواند از اوایل آوریل بر اساس بزرگترین بستر فراوری داروهای حیوانی کشور در مرکز فدرال بهداشت حیوانات شروع گردد.

در روسیه، تا به امروز دو مورد آلودگی گربه ها به ویروس کرونا به طور رسمی تعیین شده است.

به گفته دانشمندان روسی، استفاده از واکسن برای حیوانات می تواند از بروز جهش های ویروسی که اغلب در طی انتقال بین گونه های بیماری زا اتفاق می افتد، جلوگیری کند.

ساونکوف گفت: هیچ مدرک علمی مبنی بر انتقال عفونت ویروس کرونا از حیوانات به انسان وجود ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار جدید را از کانال تلگرام خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1577

به "روسیه برای حیوانات واکسن کرونا ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برای حیوانات واکسن کرونا ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید