غذاهای مشهور کانادایی و رستوران هایی که آنها را پیدا کنیم

به گزارش مجله پارمیسفان، کانادا غذاهای محلی متنوعی دارد که بخشی از فرهنگ غذایی این کشور محسوب می شوند. اگر به کانادا سفر کرده اید، حتما باید این غذاهای محلی را امتحان کنید تا بهتر با فرهنگ غذایی مردم کانادا آشنا شوید. در این مقاله به معرفی برخی از مشهورترین غذاهای کانادایی و پیشنهاد رستوران هایی که می توانید آنها را در آنجا پیدا کنید، می پردازیم.

غذاهای مشهور کانادایی و رستوران هایی که آنها را پیدا کنیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پوتین

پوتین یکی دیگر از غذاهای محبوب و مشهور کانادا است که در استان کبک به وجود آمده است. پوتین در واقع نوعی پیتزای ضخیم است که از خمیر نان تهیه شده و با موادی مثل گوشت چرخ کرده، سیب زمینی و پنیر پر می شود.

رستوران های زنجیره ای مثل Valentine و Pizza Hut در کانادا پوتین های خوشمزه ای دارند. البته پوتین اصیل را باید در رستوران های کوچک محلی مونترال جستجو کرد. رستوران هایی مثل La Banquise، Patati Patata و اغلب رستوران ها در محله پلاتو مونترال، پوتین های بسیار خوشمزه ای تهیه می کنند.

نان زنجبیلی

نان زنجبیلی یکی از دسرهای محبوب کانادایی است که بویژه در فصل زمستان و کریسمس طرفداران زیادی دارد. این نان شیرین با طعم زنجبیل ترکیب شده و معمولا با سس زغال اخته سرو می شود.

اکثر رستوران ها و قنادی ها در کانادا نان زنجبیلی تهیه می کنند. Tim Hortons یکی از مشهورترین زنجیره های قهوه خانه و فست فود در کاناداست که نان زنجبیلی بسیار خوشمزه ای دارد. همچنین می توانید در قنادی هایی مثل Le Marche de la Villette در مونترال انواع نان های زنجبیلی خانگی پیدا کنید.

نانوایی های اسکوئیمالت

نانوایی های بومی اسکوئیمالت از جمله غذاهای سنتی این قوم سرخپوست هستند که امروزه در سراسر کانادا یافت می شوند. این نانوایی ها معمولا از آرد ذرت تهیه می شوند و با گوشت، میوه یا شیرینی پر می شوند.

یکی از بهترین جاها برای امتحان کردن نانوایی های بومی، رستوران هایی هستند که توسط سرخپوستان اداره می شوند. بطور مثال، رستوران The Kersen در تورنتو و رستوران Kukuma's Cafe در ونکوور نانوایی های سنتی اسکوئیمالت عالی تهیه می کنند.

سوپ حلزون

سوپ حلزون یک غذای دریایی است که از استان های ساحلی کانادا مثل نوااسکوشیا و نیوبرانزویک سرچشمه گرفته است. این سوپ غلیظ که حاوی حلزون دریایی، سیب زمینی، پیاز و ادویه جات است، یکی از غذاهای محبوب مناطق ساحلی کانادا به شمار می آید.

برای امتحان کردن بهترین سوپ حلزون باید به رستوران های محلی در شهرهای ساحلی مثل هالیفکس و سنت جان مراجعه کرد. رستوران The Lobster Pound in Nova Scotia و رستوران The Culinarium در نیوبرانزویک از جمله بهترین جاها برای خوردن سوپ حلزون هستند.

پیتزا هویس

پیتزا هویس یک غذای پیتزا منحصر به فرد کانادایی است که در آن روی پیتزا را بجای پنیر موزارلا، با دانه های شلغم پوشانده و می پزند. این پیتزا برای اولین بار توسط یک پیتزا فروشی یونانی در اواخر دهه 1940 در اونتاریو ابداع شد و به سرعت در سراسر کانادا رواج پیدا کرد.

بسیاری از پیتزا فروشی ها در شهرهای کانادا پیتزا هویس عرضه می کنند. از پیتزا هویس محبوب ترین جاها می توان به زنجیره پیتزایی Pizzaville در اونتاریو و همچنین رستوران های محلی مثل The Works و Million Pizza در تورنتو اشاره کرد.

نان خامه ای

نان خامه ای یک نان شیرین محبوب در استان کبک است که معمولا صبحانه خورده می شود. این نان نرم و پف کرده با پر کردن خامه و پودر شکر تهیه می شود.

در مونترال و دیگر شهرهای استان کبک می توانید نان خامه ای عالی را در قنادی ها و نانوایی ها پیدا کنید. بعضی از بهترین جاها عبارتند از: Maison Christian Faure و بستنی فروشی Bilboquet در مونترال.

ماهی منک

ماهی منک یک ماهی ترش شده است که بویژه در استان ماریتایمز محبوبیت دارد. این ماهی که معمولا از نوع هادوک تهیه می شود، با نمک و ادویه ترش می کنند و بعد از چند ماه آماده خوردن است.

برای امتحان کردن ماهی منک اصیل باید به رستوران ها و فروشگاه های غذای دریایی در شهرهایی مثل مونکتون و هالیفکس در استان ماریتایمز مراجعه کرد. The Tide and Boar Gastropub و Jessy's Fish Cafe از جمله رستوران هایی هستند که ماهی منک عالی دارند.

کلاب ساندویچ

کلاب ساندویچ یکی از ساندویچ های مشهور کانادایی است که حاوی مرغ سوخاری، بیکن، گوجه فرنگی، کاهو و مایونز است. این ساندویچ ظاهرا اولین بار در دهه 1920 در مونترال پدیدار شد و تا کنون یکی از غذاهای محبوب کانادایی ها باقی مانده است.

ساندویچ کلاب را می توانید در اکثر رستوران ها و دیلی ها در سراسر کانادا پیدا کنید. برخی از بهترین جاهایی که این ساندویچ را سرو می کنند عبارتند از: مینی رستوران های زنجیره ای Montana's BBQ & Bar، رستوران های زنجیره ای Swiss Chal.

پودینگ چینی

پودینگ چینی یک دسر برنجی است که ریشه در آشپزی چینی دارد اما در کانادا نیز بسیار محبوب شده است. این دسر نرم و شیرین از برنج، شیر و طعم دهنده های مختلف تهیه می شود.

پودینگ چینی را می توانید در اغلب رستوران های چینی در سراسر کانادا پیدا کنید. رستوران های زنجیره ای مثل Mandarin Restaurant، رستوران های چینی سنتی مانند Dragon Legend Restaurant در ونکوور و همچنین برخی از رستوران های فیوژن، پودینگ چینی خوشمزه ای تهیه می کنند.

نان ذرت

نان ذرت یکی از نان های سنتی بومیان کانادا است که همچنان در بین کانادایی ها محبوبیت دارد. این نان تخت و نازک از آرد ذرت تهیه شده و معمولا با عسل، مربا یا کره خورده می شود.

نان ذرت سنتی را می توانید در رستوران ها و فروشگاه های بومی در سراسر کانادا پیدا کنید. Cornwallis Trading Post در نوااسکوشیا و The Sioux Chef در وینیپگ از جمله جاهای خوب برای خرید نان ذرت محلی و سنتی هستند.

نتیجه گیری

غذاهای کانادایی ترکیبی از سبک های مختلف آشپزی بومیان، مهاجران فرانسوی، انگلیسی و دیگر فرهنگ ها است. از رول کره گاو شیرین و پوتین محبوب در کبک گرفته تا پیتزا هویس و نانوایی های بومیان، غذاهای کانادایی متنوع و خوشمزه اند. برای آشنایی با این غذاهای محلی باید به رستوران ها و فروشگاه های محلی در سراسر این کشور سر بزنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا برخی از مهمترین غذاهای کانادایی و جاهایی که می توانید آنها را پیدا کنید را بشناسید.

انتشار: 18 مهر 1402 بروزرسانی: 22 مهر 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1034

به "غذاهای مشهور کانادایی و رستوران هایی که آنها را پیدا کنیم" امتیاز دهید

2 کاربر به "غذاهای مشهور کانادایی و رستوران هایی که آنها را پیدا کنیم" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای مشهور کانادایی و رستوران هایی که آنها را پیدا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید