ملاقات خلیل زاد با مذاکره کننده جدید طالبان در دوحه

به گزارش مجله پارمیسفان، جنبش طالبان امروز، سه شنبه خاطرنشان کرد، زلمای خلیل زاد در دوحه با رئیس جدید تیم مذاکره کننده طالبان ملاقات کرد؛ تیمی که قرار است با دولت کابل وارد مذاکرات صلح گردد.

ملاقات خلیل زاد با مذاکره کننده جدید طالبان در دوحه

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است مداکرات صلح افغانستان به عنوان نتیجه توافق طالبان و واشنگتن بعد از آزادسازی آخرین سری از زندانیان طالبان از سر گرفته گردد.

دکتر محمد نعیم، سخنگوی طالبان در توییتر نوشت، ملاعبدالغنی برادر و عدالحکیم حقانی رئیس جدید تیم طالبان در دوحه با زلمای خلیل زاد، نماینده آمریکا در فرایند صلح افغانستان مذاکره کرد.

در این ملاقات نخست وزیر قطر نیز حضور داشت.

نعیم گفت، مسائل مربوط به آزادی زندانیان و شروع فوری مذاکرات بین الافغانی از محورهای این ملاقات بود.

معاون رئیس جمهوری افغانستان: مذاکره با طالبان به معنای پذیرش مطالبات این گروه نیست

معاون اول رئیس جمهوری افغانستان نیز تاکید نمود طالبان باید بداند که مذاکره با آنها به معنای نادیده دریافت ارزش ها، حقوق مردم و پذیرش مطالبات این گروه نیست.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان امروز سه شنبه در مراسم گرامی داشت نوزدهمین سالگرد ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی این کشور در کابل اظهار کرد: طالبان باید بداند که مذاکره با آنها به معنای نادیده دریافت ارزش ها و حقوق مردم و همچنین پذیرش مطالبات این گروه نیست. تنها راه چاره مراجعه به مردم است.

وی تاکید نمود: هیئت مذاکره نماینده دولت افغانستان با صلابت، جرأت و فصاحت در گفت وگو با طالبان، خواست ها و ارزش های مردم را به این گروه تفهیم خواهد نمود.

صالح همچنین گفت که سازش و مذاکرات با طالبان به این معناست که مردم می خواهند زیر یک چتر و یک آسمان کبود با این گروه در صلح زندگی نمایند. نه دولت و نه طالبان به یک دیگر تسلیم نمی شوند. تنها راه چاره مراجعه به مردم است و در صورتی که این گروه ادعای داشتن صندلی میان مردم را دارند، باید صندلی شان را به وسیله مراجعه به آرای مردم تثبیت نمایند.

در همین حال محمدکریم خلیلی، رئیس سابق شورای عالی صلح افغانستان نیز در این مراسم اضافه نمود: صلح به معنای برگشت به گذشته نیست و نسل جدید کشور نمی خواهد به گذشته بازگرد. بهترین راه منطقی برای تأمین صلح پایدار در افغانستان که آرمان تمام مردم این کشور است، همدیگر پذیری است.

این درحالی است که مقامات دولت افغانستان اعلام نموده اند که اعضای هیئت مذاکراه نماینده دولت این کشور از چند روز آماده سفر به قطر هستند اما به دلیل آماده نبودن هیئت طالبان این سفر تا به امروز انجام نشده است. پس از اعلام آمادگی هیئت طالبان، تیم مذاکرات دولت افغانستان از کابل راهی دوحه خواهد شد.

لازم به ذکر است زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان 29 فوریه سال جاری طی مراسمی در دوحه، پایتخت قطر توافق نامه صلح در افغانستان میان آمریکا و طالبان را امضا کردند که بر اساس این توافق نامه قرار شد 5 هزار زندانی طالبان از زندان های دولت افغانستان و یک هزار گروگان و اسیر در دست طالبان آزاد و گفت وگوهای بین الافغانی نیز شروع شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1137

به "ملاقات خلیل زاد با مذاکره کننده جدید طالبان در دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات خلیل زاد با مذاکره کننده جدید طالبان در دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید