دعوت رهبر حزب کنگره ملی افغانستان از ملت های منطقه برای اتحاد علیه آمریکا

به گزارش مجله پارمیسفان، رهبر حزب گنگره ملی افغانستان با اشاره به خطیر بودن اوضاع منطقه و نقشه های شوم آمریکا، تاکید نمود که باید علیه حضور اشغالگر ها متحد شد.

دعوت رهبر حزب کنگره ملی افغانستان از ملت های منطقه برای اتحاد علیه آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان از ملت های منطقه خواست تا علیه حضور آمریکا متحد شوند.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: اشغالگر ها و استعمارگران به این سادگی دست از سر ما و منطقه ما بر نمی دارند. نئولیبرالیسم که آمریکا نوک پیکان آن است، دست اندر کار بحران سازی های خطیر و سودجویانه در دنیا و به ویژه منطقه و حوزه تمدنی ماست. باید هوشیار باشیم که عدالت خواهی اجتماعی و انسانی و طبقاتی را با علم کردن موضوعاتی فرع بر مبارزه علیه استثمار، استعمار و اشغالگری به حاشیه نرانند.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود تاکید نمود: توحید، نبوت و معاد در اسلام از اصول دین است. البته در مذهب شیعه عدل و امامت هم لحاظ شده اند. شریعت خدا یکی است سنی و شیعه ندارد البته تفاوت های فقهی وجود دارد که عادی است، اما رسیدگی به این امور و تفاوت ها کار فقها و علمای ادیان و مذاهب است. آنچه به شهروندان بر می شود و حقوق آن ها، حق ابراز نظر و ابراز رای دارند که البته باید مسوولانه و از سر آگاهی باشد.

این سیاستمدار افغانستانی ادامه داد: با توجه به خطیر بودن اوضاع و نقشه های شوم آمریکا و متحدانش در منطقه باید هوشیار بود. جنگ مذهبی به نفع افغانستان نیست. اگر قرار است چیزی را زیر سوال ببریم و به آن اولویت بدهیم حضور اشغالگرهاست که باید علیه آن ها متحد شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 798

به "دعوت رهبر حزب کنگره ملی افغانستان از ملت های منطقه برای اتحاد علیه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت رهبر حزب کنگره ملی افغانستان از ملت های منطقه برای اتحاد علیه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید