درگیری های خشونت بار پلیس و پناهندگان در اردوگاه مالت

به گزارش مجله پارمیسفان، در یک اردوگاه پناهندگان در کشور مالت درگیری های خشونت باری بین پلیس و پناهندگان رخ داد که طی آن ده ها نفر دستگیر شدند.

درگیری های خشونت بار پلیس و پناهندگان در اردوگاه مالت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، بعد از درگیری های خشونت بار بین مهاجران و نیروهای پلیس در یک اردوگاه پناهندگان در کشور مالت ده ها نفر دستگیر شدند.

به نوشته روزنامه تایمز مالت یک واحد ویژه پلیس روز دوشنبه بعد از مجروح شدن یک نیروی پلیس و آتش دریافت چندین ماشین پلیس وارد عمل شدند. این درگیری ها در پی برخورد پلیس با یک پناهنده نیجریه ای و اعتراض پناهندگان رخ داد که در جریان آن 40 تا 75 نفر دستگیر شدند.

وزارت کشور مالت در پی این درگیری ها بیان کرد که دولت مالت به اعتراضات صاح آمیز احترام می گذارد. البته شهروندان کشور ما و خارجی هایی که قوانین را رعایت نکنند به پای میز محاکمه کشانده می شوند.

سازمان های غیر دولتی در هفته های اخیر درباره اوضاع وخیم اردوگاه های پناهندگان پر ازدحام در جنوب مالت ابراز نگرانی نموده بودند.صدها پناهنده در این مرکز پذیرش پناهندگان منتظر این هستند که در کشورهای اروپایی پذیرفته شوند.

بسیاری از کشورهایی که در معرض هجوم بالای پناهندگان قرار دارند خواهان تقسیم عادلانه پناهندگان در تمام اتحادیه اروپا هستند.

چندی پیش سران کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، یونان، قبرس و مالت بعد از دیداری در والتا، پایتخت مالت خواهان اجرای اصل همبستگی و تقسیم بار عادلانه در مسئله پناهندگان در اتحادیه اروپا شدند.

البته اتحادیه اروپا همچنان درباره انجام اصلاحات اساسی سیستم پناهندگی این اتحادیه پیشرفتی نداشته است. بخصوص درباره تقسیم پناهجویان در همه کشورهای عضو این اتحادیه هنوز توافقی به دست نیامده است چرا که کشورهایی مانند لهستان و مجارستان خود را موظف به پذیرش پناهندگان نمی دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 568

به "درگیری های خشونت بار پلیس و پناهندگان در اردوگاه مالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری های خشونت بار پلیس و پناهندگان در اردوگاه مالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید