خبرنگاران 2 میلیون محموله دارویی درمان کرونا وارد کشور شد

به گزارش مجله پارمیسفان، کرمان - خبرنگاران - رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه این جمعیت در حوزه های کمبود دارویی در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقلام مورد احتیاج برای درمان کرونا را وارد نموده است گفت: بیش از 2 میلیون محموله دارویی کلترا و تامی فلو را وارد کشور کردیم که این داروها جزو اقلام ضروری برای درمان کرونا محسوب می شوند.

خبرنگاران 2 میلیون محموله دارویی درمان کرونا وارد کشور شد

کریم همتی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون کمبود دارویی خاصی در کشور وجود ندارد، هرچند کشورهای مختلف جهان از تحویل دارو به ما با وجود جدا بودن دارو از تحریم ها، خودداری می کردند، اما با کانال هایی که ایجاد شد توانستیم داروی کشور را تهیه و تامین کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه بر کنترل بیماری کرونا مسلط شدیم اقلام دارویی مورد احتیاج برای پیک بعدی بیماری کرونا که در مهرماه ممکن است همزمان با شیوع آنفولانزای فصلی اتفاق بیفتد، این آمادگی را داریم که با جدیت بیشتری فرایند درمان را دنبال کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر واکسن آنفولانزا را واردات نموده و وزارت بهداشت در مقادیر مورد احتیاج این واکسن را توزیع می نماید.

حمایت رییس جمهوری از هلال احمر

وی بیان داشت: از ریاست جمهوری خواهش کردیم که با توجه به اینکه شرایط انبارها در حوادث اخیر خالی شده و در لوجستیک دچار مشکل هستیم، اعتباری را به جمعیت هلال احمر اختصاص دهند.

همتی تاکید نمود: با وجود تمامی مسائل اقتصادی دولت پس از تحریم های ظالمانه، رییس جمهوری رقم قابل توجهی را برای خرید اقلام امدادی 16 گانه، ماشین آلات مورد احتیاج، وسایل امداد و نجات جاده ای و کوهستان و مقداری قابل توجه اعتبار را در اختیار این جمعیت قرار دادند که بتوانیم قطعات بالگرد را برای بازسازی هشت ففرایند بالگرد آسیب دیده خریداری کنیم که این امر جای قدردانی و تشکر ویژه از توجه رییس جمهوری و مسئولان نظام و دولت به جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1100

به "خبرنگاران 2 میلیون محموله دارویی درمان کرونا وارد کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 میلیون محموله دارویی درمان کرونا وارد کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید