خبرنگاران کیفیت هوای مشهد در شرایط هشدار است

به گزارش مجله پارمیسفان، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در پنجمین روز آبان ماه با افزایش حجم آلاینده ها در هوای تنفسی در شرایط هشدار قرار گرفته است.

خبرنگاران کیفیت هوای مشهد در شرایط هشدار است

تورج همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: شرایط کیفی کنونی هوای مشهد با ثبت میانگین شاخص آلودگی 111 ای.کیو.آی هشداردهنده است.

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوای این کلانشهر هم اینک در منطقه لشگر، 151 ای.کیو.آی است که شرایط ناسالم را برای تمامی گروههای سنی نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شرایط کنونی کیفیت هوا را در مناطق سمزقند، شهیدمفتح، خیام شمالی، شهید کریمی، امامیه، شهر، چمن، شهید آوینی، الهیه، وحدت و رسالت ناسالم برای گروههای حساس توصیف کرد.

همتی با بیان این که سالمندان، بچه ها، زنان باردار و افراد دچار بیماری های قلبی و تنفسی باید از تردد در مناطق آلوده پرهیز نمایند اضافه نمود: در چنین شرایطی شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری نقش موثر خود را در بهبود شرایط هوا ایفا نمایند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای. کیو. آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای. کیو. آی نشانگر شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می گردد.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای. کیو. آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

شهروندان مشهدی پارسال 40 روز هوای پاک، 266 روز هوای سالم، 57 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 2 روز نیز هوای ناسالم برای تمامی گروه ها تنفس کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1297

به "خبرنگاران کیفیت هوای مشهد در شرایط هشدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کیفیت هوای مشهد در شرایط هشدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید