خبرنگاران مدیرکل: شهرک مهارتی در استان کرمان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان از راه اندازی شهرک مهارتی در کرمان اطلاع داد و گفت: تمامی رشته های فنی و حرفه ای در این شهرک تجمیع و آموزش ها به مهارت آموزان ارائه می گردد.

خبرنگاران مدیرکل: شهرک مهارتی در استان کرمان راه اندازی می گردد

اسحاق جهانگیری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد این شهرک مصوبه شورای مهارت استان است اضافه نمود: این شهرک توسط بخش خصوصی و با همکاری استانداری، راه و شهرسازی و فنی و حرفه ای ایجاد می گردد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری زمین این شهرک توسط دستگاه های مربوطه انجام می گردد گفت: زمین این شهرک باید در محدوده شهری برای دسترسی به خدمات شهری قرار داشته باشد و طی مکاتبات انجام گرفته تا به امروز چند نقطه شهری در این خصوص معرفی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به تنوع رشته های فنی و حرفه ای در این شهرک اضافه نمود: در استان کرمان آموزش بیش 800 حرفه مهارتی ارائه می گردد.

جهانگیری با بیان اینکه ایجاد شهرک مهارتی در استان کرمان هیچ بار اقتصادی برای دولت ندارد توضیح داد: با ایجاد این شهرک دسترسی مهارت آموزان برای شرکت در دوره های مختلف مهارتی آسان می گردد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا زنجیره آموزش های مهارتی را در سطح استان قطع نکرده است توضیح داد: آموزش های مهارتی در کارگاه های فنی و حرفه ای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت یک روز درمیان با 2 شیفت برگزار می گردد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به اینکه تعهدات آموزشی و مهارتی استان کرمان براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به طور کامل ارایه شده است توضیح داد: طی 6 ماهه اول سال جاری در بخش خصوصی برای سه میلیون نفر ساعت و در بخش دولتی برای چهار میلیون و 500 نفر ساعت خدمات آموزشی فنی و حرفه ای ارائه شده است.

جهانگیری با بیان اینکه صندلی مهارت آموزی در بین جوانان باید به وسیله رسانه ها به آحاد جامعه منتقل گردد اعلام نمود: در استان کرمان و به ویژه در سطح کشور به مهارت افزایی احتیاج داریم و باید به این مقوله نگاه ویژه ای گردد و اگر رسانه ها از پرداخت به حوزه مهارت غفلت نمایند؛ ضرر بزرگی به کشور وارد می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1301

به "خبرنگاران مدیرکل: شهرک مهارتی در استان کرمان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل: شهرک مهارتی در استان کرمان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید