خبرنگاران طرح کاداستر در بیش از 60 هزار هکتار زمین ملی اشنویه اجرا شد

به گزارش مجله پارمیسفان، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: امسال با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات، 60 هزار و 200 هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان در قالب طرح کاداستر اجرا شد.

خبرنگاران طرح کاداستر در بیش از 60 هزار هکتار زمین ملی اشنویه اجرا شد

مصطفی چترآذر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طرح کاداستر اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت های 9 گانه برنامه اجرایی سال 1399 سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است و با اجرای این طرح برای 80 درصد اراضی ملی این شهرستان سند تک برگی اخذ شده است.

وی افزود: طی حدود 10 سال گذشته فقط در 20 هزار از عرصه های طبیعی این شهرستان طرح کاداستر اجرا شده بود ولی با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال اخذ سند تک برگی در حوزه اراضی ملی در این شهرستان به اتمام می رسد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 95 هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب 105 پرونده رفع خلع ید و 30 مورد جلوگیری از تصرف، آزادسازی شده است.

چترآذر افزود: برای حفاظت دقیق از عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است.

وی ادامه داد: تا به امروز 525 نفر همیار طبیعت در این اداره جذب شده اند که جلوگیری از تخریب اراضی ملی و مرتعی، صیانت از منابع خدادادی به همراه حفاظت از جنگل ها و نیز فرهنگ سازی بین مردم برای مشارکت در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی از مهمترین رویکردهای جذب آنان است.

وی گفت: 101 پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت 86 هکتار نیز طی سال جاری تشکیل و هشت میلیارد و 340 میلیون ریال نیز از متخلفان اخذ جریمه شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه افزود: علاوه بر این در طول این مدت 65 فقره پرونده چرای غیرمجاز برای بیش از سه هزار 800 واحد دامی مورد رسیدگی قرار گرفته و 500 میلیون ریال نیز جرایم از متخلفان اخذ شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه ادامه داد: جهت اجرای طرح حفظ و احیای مراتع، طرح های مرتع داری تلفیقی با مشارکت دامداران صورت گرفته تا دامداران به سمت شیوه های نوین مانند کشت گیاهان دارویی و زنبورداری تشویق شوند به طوری که هم اکنون این طرح برای 10 هزار هکتار از مراتع اشنویه تهیه شده و آمده اجراست.

در پایان نشست خبری، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه از اصحاب رسانه با اهدای لوح تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگاران، اشنویه دارای حدود 100 هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان غربی افزون بر 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از 101 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1545

به "خبرنگاران طرح کاداستر در بیش از 60 هزار هکتار زمین ملی اشنویه اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح کاداستر در بیش از 60 هزار هکتار زمین ملی اشنویه اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید