خبرنگاران شکارچی غیرمجاز در درگیری با محیط بانان مازندران کشته شد

به گزارش مجله پارمیسفان، ساری - خبرنگاران - مدیرکل محیط زیست مازندران مرگ شکارچی غیرمجاز را در درگیری با محیط بان در منطقه سوادکوه تایید کرد.

خبرنگاران شکارچی غیرمجاز در درگیری با محیط بانان مازندران کشته شد

حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از این شکارچی یک راس لاشه کل بز (بزکوهی) نیز کشف شده است که با تشکیل پرونده در اختیار دستگاه های انتظامی و قضایی نهاده شد.

وی اضافه نمود: آنالیز بیشتر ابعاد این پرونده باید از سوی کارشناسان انتظامی و قضایی روشن و اطلاع رسانی گردد زیرا پرونده از دسترس محیط زیست خارج است.

مدیرکل محیط زیست مازندران اعلام کرد: محیط بان متهم قتل شکارچی هم اکنون برای آنالیز جزییات این حادثه در اختیار مراجع انتظامی و قضایی قرار دارند.

وی گفت: مناطق حفاظتی سوادکوه در استان مازندران محل زیست بزکوهی ، مرال ، خرس قهوه ای ، پلنگ و چندین گونه از حیوانات مورد حمایت و در معرص انقراض است که محیط بانان نیز طبق وظیفه قانونی به صورت شبانه روزی از آن حفاظت می نمایند.

ابراهیمی کارنامی گفت : حادثه روز گذشته در منطقه حفاظتی شهرستان سوادکوه رخ داد و به محض بروز حادثه نیروهای انتظامی و قضایی برای آنالیز جزییات وارد منطقه شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز در باره این حادثه گفت : درگیری محیط بان با شکارچی غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع و حفاظت شده آریم سوادکوه رخ داد.

سرهنگ مسلم آهنگری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود : این منطقه از چند سال قبل بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به عنوان منطقه حفاظتی و شکار ممنوع اعلام شد.

شهرستان سوادکوه دارای منطقه حفاظتی به مساحت حدود سه هزار هکتار است که علاوه بر گونه های مهم درخت های جنگل هیرکانی شامل راش، ممرز، ششماد، ملیچ ، توسکا ، دارای گونه های اصلی جانوری از جمله شوکا ، مرال ، پلنگ ، روباه معمولی، شغال ، تشی، گراز، خرس قهوه ای ، کبک، تیهو ، کبک دری و انواع پرندگان شکاری است.

حدود 530 هزار هکتار از اراضی استان مازندران را مناطق حفاظتی تشکیل می دهد و بیش از 500 گونه جانوری در این مناطق زیست می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1349

به "خبرنگاران شکارچی غیرمجاز در درگیری با محیط بانان مازندران کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شکارچی غیرمجاز در درگیری با محیط بانان مازندران کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید