خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به 192 نفر رسید

به گزارش مجله پارمیسفان، کرمانشاه- خبرنگاران- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای آغاز اپیدمی تا ساعت 12 سه شنبه شب موارد مثبت کووید 19 در این استان 192 نفر بوده که چهار نفر در 24 ساعت گذشته اضافه شده است.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به 192 نفر رسید

دکتر محمدابراهیم صبور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: از این تعداد 192 مورد مبتلای به ویروس کرونا در استان تا به امروز 20 نفر فوت نموده اند.

به گفته او، همچنین از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در استان تا به امروز 973 نفر بستری شدند که از این تعداد 856 نفر ترخیص و 97 نیز در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی با اشاره به موج سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها و متاسفانه رعایت کم حدود 10 تا 20 درصدی جمعیت استان تبدیل به مسئله ای شده و افزایش چشمگیر موارد مثبت کرونا را زیاد می نماید.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از مردم خواست از تجمع ها بپرهیزند و تاکید نمود که تعداد موارد مثبت کرونا در بازارچه ها و تجمعات ناشی از آن بروز می نماید.

صبور اضافه کرد: نگرانی ما برای 15 فروردین است که دوره کمون به اتمام می رسد و موارد مثبت بروز می نماید.

وی گفت: ویروس کرونا با پیشگیری قابل کنترل است و اگر مردم پیشگیری ننمایند کنترل نخواهد شد.

او بهترین راه چاره مقابله با ویروس کرونا را در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی دانست و از رسانه ها خواست نکات آموزشی را به صورت مستمر به اطلاع مردم برسانند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان لازم است، گفت: از مردم می خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت نمایند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری گردد.

صبور عنوان نمود: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت نمایند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز 16 ساعته بهداشت مراجعه نمایند.

سخنگوی ستاد بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از 50 درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان های پرخطر داشتند و یا به این استان ها مسافرت نموده اند.

صبور تاکید نمود: از مردم می خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان های کشور باشند.

وی اظهارداشت: براساس برآوردهای صورت گرفته بیش از 80 درصد مردم استان به منظور مقابله با کرونا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند و توصیه های بهداشتی را جدی می گیرد.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه اضافه کرد: با این حال هنوز بین 10 تا 20 درصد مردم جامعه توجهی به توصیه های بهداشتی ندارند و رفتارهای پرخطر در رابطه با شیوع بیماری کرونا انجام می دهد.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا کرمانشاه با تاکید بر اینکه احتمال اوج گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد، گفت: در صورتی که جمعیت 10 تا 20 درصدی بی توجه به مسائل بهداشتی مقابله با کرونا را جدی نگیرند با بحرانی جدی در کرمانشاه روبرو خواهیم شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 930

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به 192 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به 192 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید