خبرنگاران توزیع و نظارت مالیات بر ارزش افزوده احتیاج به بازطراحی دارد

به گزارش مجله پارمیسفان، تهران- خبرنگاران- معاون نظارت مالی و رئیس خزانه تعیین اداره کل امور مالی و دارایی استان تهران گفت: توزیع و نظارت بر مالیات بر ارزش افزوده احتیاج به باز طراحی دارد تا مدیریت اعتبارات و هزینه کرد بهینه گردد.

خبرنگاران توزیع و نظارت مالیات بر ارزش افزوده احتیاج به بازطراحی دارد

جهت دریافت مشاوره خدمات انواع کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

امیر عباس رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: قانون توزیع و هزینه کرد اعتبار حاصل از دریافت مالیات بر ارزش اضافه نموده احتیاج به اصلاح و بازنگری دارد که تا به امروز 2 بار دولت در قالب لایحه بودجه و لایحه توسعه ششم خواهان اصلاح آن شده است.

وی یادآورشد: نحوه هزینه کرد این اعتبار باید ضابطه مند گردد تا بتواند بخشی از مسائل شهرها و روستاها را رفع سازد.

رضازاده اظهارداشت: کل اعتبار عمرانی و تملک دارایی های استان در سال 98 مصوب قانون بودجه حدود 400 میلیارد تومان است که باید میان همه دستگاه ها توزیع گردد و بر فرایند توزیع و هزینه کرد این اعتبار چندین دستگاه نظارتی، نظارت می نمایند اما این رویه در خصوص اعتبارات پرداختی از محل مالیات بر ارزش اضافه نموده وجود ندارد.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه تعیین اداره کل امور مالی و دارایی استان تهران گفت: بارها خواسته شده است که فرایند توزیع مالیات بر ارزش اضافه نموده در سطح شهرداری ها و دهیاری ها بازبینی و این اعتبار زیر نظر شورای برنامه ریزی توزیع گردد چون این اعتبار برای عمران استان است و ارقام قابل توجهی نیز محسوب می گردد.

وی اعلام نمود: هم اکنون بر فرایند هزینه کرد همه اعتباراتی که از محل بودجه عمومی دولت پرداخت می گردد، با حضور ذی حسابان نظارت می گردد اما چنین رویه ای در خصوص عایدی مالیاتی بر ارزش اضافه نموده وجود ندارد.

رضازاده ادامه داد: اعتبارات حاصل از مالیات بر ارزش اضافه نموده به سه بخش شهرداری ها، دهیاری ها و در روستاهای فاقد دهیاری به فرمانداری داده می گردد و بر اساس قانون این دستگاه ها موظف به هزینه کرد این اعتبار برای عمران شهر و روستای مورد نظر هستند.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه تعیین اداره کل امور مالی و دارایی استان تهران افزود: در روستاها اعتبار به طور مستقیم به حساب دهیار واریز می گردد و به علت ضعف قانون، دهیار می تواند به هر نحو ممکن برای هزینه کرد آن تصمیم بگیرد و به کسی هم جوابگو نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای فاقد دهیاری نیز، اعتبار به حساب فرماندار واریز و با امضای فرماندار و عامل ذیحساب هزینه می گردد با این حال بر این فرایند نیز نظارت چندانی وجود ندارد چون اعتبار از سوی ذی حساب پرداخت نشده است.

رضازاده تاکید نمود: اعتبار عمرانی یا تملک دارایی های سرمایه ای که از محل بودجه عمومی پرداخت می گردد به دلیل نظارت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، با احتیاط هزینه می گردد.

وی اضافه نمود: دهیار می تواند پول را در سپرده گذاری کوتاه مدت یا بلندمدت سرمایه گذاری کند و کارهای خود را از محل سود سپرده انجام دهد و پولی که می تواند صرف عمران روستاها گردد در حساب بانک رسوب کند.

رضازاده تاکید نمود: اگر این اعتبار زیر نظر شورای برنامه ریزی توزیع و هزینه گردد، می تواند برای روستاها و مناطقی که اعتبار کمتر و مسائل بیشتری دارند، مشکل گشا باشد و به پیشبرد پروژه های عمرانی یاری کند.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه تعیین اداره کل امور مالی و دارایی استان تهران گفت: شهرداری ها مخالف این قضیه هستند چون بیشتر شهرداری ها از این محل حقوق نیروها را تامین می نمایند.

وی یادآورشد: به غیر از چند شهرداری که پول دریافتی از محل ارزش اضافه نموده را صرف عمران همان شهر می نمایند، باقی شهرداری ها بدون استثنا بیشتر این پول را صرف حقوق پرسنل می نمایند.

رضازاده اظهارداشت: برای این شرایط نیز می توان ضابطه تعریف کرد و به عنوان ضابطه بخشی از این اعتبار را صرف پروژه های عمرانی و بخش دیگر را صرف هزینه های جاری کرد.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه تعیین اداره کل امور مالی و دارایی استان تهران به وظایف ذی حساب در نظارت بر هزینه کرد اعتبار اشاره و اعلام نمود: در دستگاه های اجرایی که ذی حساب منصوب از بین کارکنان وزارت اقتصاد و دارایی داشته باشند، تا به امروز گزارش اختلاس و فساد نداشته ایم.

وی ادامه داد: وظیفه ذی حساب یکی تامین اعتبار و دریافت بودجه دولتی است و دیگری تطبیق پرداخت با قوانین و مقررات است و باقی مسئولیت های آن ذیل این وظایف قرار می گیرد.

رضازاده افزود: ذی حساب هرگز به فرایند حیف و میل اعتبار یاری نمی کند و اگر تخلفی از دستگاهی گزارش می گردد مربوط به رانت اطلاعات، صدور غیر قانونی مجوزها و رعایت نشدن کامل قوانین و مقررات است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1478

به "خبرنگاران توزیع و نظارت مالیات بر ارزش افزوده احتیاج به بازطراحی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع و نظارت مالیات بر ارزش افزوده احتیاج به بازطراحی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید