حمایت جمهوریخواهان از مدیر سیا در برابر ترامپ

به گزارش مجله پارمیسفان، در حالی که حدس ها درباره برکناری مدیر سازمان سیا از سوی ترامپ ادامه دارد، برخی سناتورهای ارشد جمهوری خواه حمایت خود را از جینا هاسپل اعلام کرده اند.

حمایت جمهوریخواهان از مدیر سیا در برابر ترامپ

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در شرایطی که حدس ها نشان می دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد جینا هاسپل مدیر سازمان سیا را به خاطر نارضایتی از اقداماتش درخصوص تحقیقات مربوط به روسیه برکنار کند، برخی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه حمایت خود را از وی اعلام کرده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، نگرانی ها درباره برکناری هاسپل توسط ترامپ در حالی تشدید شده است که رئیس جمهور آمریکا به تازگی مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده را از این سمت برکنار کرده است.

ولی سناتورهای ارشد جمهوریخواه بر این باورند که دلیلی وجود ندارد که ترامپ بخواهد جینا هاسپل را در شرایط کنونی اخراج کند.

مارکو روبیو رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در این باره گفت: من چیزی بیشتر از آنچه شما می دانید، نمی دانم... اگر نظر و دیدگاه من پرسیده شود، تصور می کنم هاسپل کار بزرگ و مهمی انجام داده است.

وی اضافه نمود: البته تصمیم گیری اصلی و نهایی به عهده ترامپ است ولی به نظر من هاسپل کارش را بسیار خوب انجام داده است و ادامه حضور وی در این سمت، برای ثبات سازمان سیا لازم و ضروری است.

جان کورنین عضو کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا نیز گفت: من تصور نمی کنم که هاسپل باید در شرایط کنونی اخراج شود. به نظر من هم هاسپل و هم کریستوفر ورای مدیر اف بی آی خدمات و کارهای خوبی را برای کشور انجام داده اند.

هاسپل سه شنبه عصر با اعضای کمیته اطلاعات سنای آمریکا دیدار کرد. این نشست در حالی برگزار شده است که ابهامات زیادی درباره آینده هاسپل در دولت ترامپ مطرح شده است.

هاسپل که از مأموران باسابقه سازمان سیاست، در سال 2018 از سوی مجلس سنا به عنوان مدیر جدید این آژانس انتخاب شده است.

چارلز شومر رهبر اقلیت مجلس سنا نیز در اظهاراتی گفت: من نگران برکناری احتمالی هاسپل یا ورای از سوی ترامپ هستم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1329

به "حمایت جمهوریخواهان از مدیر سیا در برابر ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت جمهوریخواهان از مدیر سیا در برابر ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید