تعلل فدراسیون تیراندازی در برگزاری اردوی المپین ها، کرونا بهانه است؟

به گزارش مجله پارمیسفان، با وجودی که مجوز برگزاری اردو در رشته های انفرادی از سوی ستاد مقابله با کرونا مدت ها است که صادر شده اما فدراسیون تیراندازی برای برگزاری اردوی متمرکز برای المپین ها تعلل می نماید.

تعلل فدراسیون تیراندازی در برگزاری اردوی المپین ها، کرونا بهانه است؟

به گزارش خبرنگاران، ملی پوشان تیراندازی چهار ماه (از ابتدای اسفندماه) است که به دلیل شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده و تمرینات خشک و بدون فشنگ را انجام می دهند. در حالی که ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش از نیمه اردیبهشت اجازه فعالیت در رشته های انفرادی از جمله تیراندازی را صادر کرد اما فدراسیون تیراندازی چندین تاریخ برای آغاز اردوها اعلام و بعد هر بار با دلایلی از برگزاری اردوهای متمرکز در تهران امتناع نموده است.

تیراندازی ایران 6 ورزشکار المپیکی دارد. این رشته کاملا انفرادی است و ورزشکارانش حین تمرین و مسابقه هیچ برخوردی با یکدیگر ندارند. همچنین سالن 80 خط فدراسیون در محل مجموعه آزادی آنقدر عظیم هست که هر کدام از این ورزشکاران امکان تمرین در فاصله بیش از 2 متر از یکدیگر را داشته باشند. با این وجود تعیین نیست که چرا فدراسیون هر بار با دلایلی همچون خسته نکردن ملی پوشان، امتحانات آن ها، ممنوع اعلام شدن فعالیت رستوران و خوابگاه، نبودن مسابقات جهانی و ... از برگزاری اردوها متمرکز خودداری می نماید.

استفاده از خوابگاه یکی از عمده ترین دلایل فدراسیون برای آغاز نشدن اردوهای تیم ملی است اما این در صورتی است که تنها سه تن از المپین های تیراندازی در شهرستان اقامت دارند. به نظر نمی رسد اقامت سه ورزشکار در اتاق های انفرادی کار بسیار دشواری باشد. فاطمه کرم زاده (بوشهر)، آرمینا صادقیان (ایلام) نجمه خدمتی (بیرجند) و مهیار صداقت، هانیه رستمیان و جواد فروغی (تهران) 6 تیرانداز ایران هستند که سهمیه بازیهای توکیو را بدست آورده اند.

تعیین نیست مسائلی که عنوان می گردد و همچنین ویروس کرونا بهانه ای برای آغاز نشدن اردوهای تیم ملی تیراندازی است یا دلیل اصلی آن چیز دیگری است. با توجه به صحبت های مربیان تیم های ملی یکی از مسائل مداوم این رشته کمبود فشنگ است. در حال حاضر و با شیوع کرونا اردوها و سفر به سایر کشورها سخت یا غیر ممکن شده و فدراسیون برای تهیه فشنگ با مسائلی روبه رو است؛ در نتیجه یکی از دلایل آغاز نشدن اردوهای تیم ملی می تواند کمبود فشنگ باشد. فدراسیون باید اندک فشنگ موجود که در اردوی آلمان تهیه شده بود را تا چند ماهی حفظ کند.

البته دبیر فدراسیون تیراندازی در آخرین مصاحبه خود از احتمال آغاز اردوهای تیم ملی تیراندازی از اواسط تیرماه اطلاع داده است که باید دید در آن موقع اردوهای متمرکز آغاز می گردد یا خیر.

در ادامه بخشی از مصاحبه های مسئولان فدراسیون تیراندازی بعد از صدور مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش (22 اردیبهشت) در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی و همچنین نظر مربیان در خصوص کمبود فشنگ را می خوانید.

دبیر فدراسیون تیراندازی: آغاز اردوی تیراندازی بعد از ماه رمضان/ نباید ملی پوشان را خسته کرد

دبیر فدراسیون تیراندازی بعد از صدور مجوز برای آغاز فعالیت ورزش های انفرادی از آغاز اردوهای متمرکز از بعد از ماه رمضان اطلاع داد و گفت: اردوهای تیم ملی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. با آغاز اردوها برنامه تیم ملی را به جد پیگیری می کنیم و ملی پوشان را آرام آرام برای المپیک آماده می کنیم. زمان زیادی تا المپیک داریم و نباید ملی پوشان را خسته کنیم. هنوز تاریخ دقیق برگزاری اردوها تعیین نیست. با مربیان جلسه خواهیم داشت و زمان دقیق اردوها را تعیین می کنیم. همچنین باید برنامه مسابقات فدراسیون جهانی نیز تعیین گردد. نمی توان ورزشکاران را به اردو دعوت و آن ها را خسته کرد. کشورهای اروپایی هنوز برنامه های خود را آغاز ننموده است. باید میزبان مسابقات جهانی تعیین گردد تا بتوانیم ورزشکاران را برای حضور در مسابقات به اردو دعوت کنیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون تیراندازی: آغاز اردوها بعد از امتحانات ملی پوشان/ مشکل اصلی ما خوابگاه است

بدرالملوک کهرنگی در خصوص دلیل امروز و فردا کردن فدراسیون برای آغاز اردوها گفت: شرایط فدراسیون و سالن تیراندازی برای آغاز اردوها فراهم است و مربیان نیز آماده اند اما منتظریم در جلسه به یک جمع بندی برسیم. مشکل اصلی ما حضور تیراندازان در خوابگاه است. ستاد مقابله با کرونا فعالیت آبدارخانه ها و آشپزخانه ها را ممنوع اعلام نموده در نتیجه باید به یک جمع بندی برسیم. با آغاز اردوها مسائلی هم وجود دارد. یکی از پیشنهادهای خود من این است که ورزشکاران بعد از سرانجام امتحانات با فراغ بال به اردو بیایند. اکنون با آغاز اردوها باید برای امتحانات رفت و آمد داشته باشند.

سخنگوی فدراسیون تیراندازی: فعلا خبری از اردوی متمرکز نیست/ نداشتن مسابقه در سطح بین الملل کار را سخت می نماید

ناصر رسولی، در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی تیراندازی گفت: مدت زیادی است که اعلام کردیم برگزاری اردو با حفظ نکات بهداشتی منعی ندارد. ورزشکارانی که در تهران هستند می توانند از مجموعه استفاده نمایند. اما برای برگزاری اردوی متمرکز در تهران هیچ درخواستی از مربیان نداشتیم. با توجه به اینکه در سطح جهان نیز هیچ مسابقه ای برگزار نشده، مربیان هم نمی توانند برنامه ریزی نمایند. نداشتن مسابقه در سطح بین الملل کار را سخت می نماید. ولی باید بدانید که مربیان از فرایند تمرینی ملی پوشان غافل نیستند. همه تیراندازان تحت تمرین هستند اما فعلا خبری از اردوی متمرکز در تهران نیست.

الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ، در خصوص مسائل سر راه تیم ملی با آغاز اردوها گفت: با توجه به این که فدراسیون به دنبال تهیه مهمات مورد احتیاج تیم است، امیدوارم با آغاز اردو مسئله ای از این بابت نداشته باشیم. تامین مهمات مورد احتیاج یکی از احتیاجهای اساسی تیم ملی و بقیه تیراندازان کشور است که امیدوارم هرچه زودتر حل گردد.

محسن نصراصفهانی مربی تیم ملی تپانچه در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا و لغو بعضی از پروازها چطور می توان فشنگ لازم را تهیه کرد و آیا فشنگ داخلی منظور شما است گفت: تهیه فشنگ شرایط خاص خودش را دارد که به دلیل مسائل امنیتی نمی توان تشریح کرد. فشنگ داخلی به درد تمرین نمی خورد. در حال حاضر باید تیراندازان المپیکی با فشنگ محدود که از گذشته داریم به صورت قطره چکانی تمرین نمایند. قرار است فشنگ تهیه گردد تا تیراندازان بتوانند تمریناتشان را به طور مداوم ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1105

به "تعلل فدراسیون تیراندازی در برگزاری اردوی المپین ها، کرونا بهانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل فدراسیون تیراندازی در برگزاری اردوی المپین ها، کرونا بهانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید