تظاهرات ده ها هزار مخالف اجرای برگزیت در انگلیس

به گزارش مجله پارمیسفان، ده ها هزار نفر از مردم بریتانیا با حضور در خیابان های لندن خواهان برگزاری همه پرسی دوم در مورد ترک اتحادیه اروپا شدند.

تظاهرات ده ها هزار مخالف اجرای برگزیت در انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ده ها هزار نفر از مخالفان اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) روز شنبه وارد خیابان های لندن شدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی، این تظاهرات همزمان با جلسه ویژه مجلس انگلیس برای رأی گیری درخصوص توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا جهت اجرای برگزیت اجرا شده است و راستا حرکت معترضان به میدان مجلس منتهی می گردد.

تظاهر ات کنندگان که نام کمپین خود را رأی مردم گذاشته اند، خواستار برگزاری همه پرسی دوم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

مجلس انگلیس برای اولین بار از سال 1982 جلسه خود را در روز تعطیل شنبه برگزار نموده است که نشان دهنده اهمیت و فوریت تصمیم گیری درخصوص توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) است.

ترزا می نخست وزیر سابق انگلیس در جلسه مجلس امروز در پاسخ به نمایندگان حامی همه پرسی دوم گفت، برگزاری همه پرسی دوم، بی احترامی به دموکراسی و رأی مردم به خروج از اتحادیه اروپا است.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در جلسه امروز (شنبه) در مجلس، باید از توافقی که روز پنجشنبه در مذاکره با اتحادیه اروپا تصویب شد، به رأی بگذارد. اما نمایندگان مجلس نگران هستند با توجه به این که کمتر از دو هفته به زمان مشخص شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است، سازوکارها و تمهیدات لازم برای اجرای صحیح برگزیت، فراهم نباشد.

از این رو پیش از رأی گیری در مورد توافق برگزیت، متممی به نام لتوین به رأی گذاشته شد که طی آن اگر اطمینان کافی از اجرای حساب شده برگزیت و موارد درج شده در توافق با بروکسل وجود نداشته باشد، دولت مجبور خواهد شد تاریخ اجرای برگزیت را تمدید کند. این متمم دقایقی پیش تصویب شد.

جانسون که تهدید نموده بود اگر این اصلاحیه رأی بیاورد، کابینه دولت در رأی گیری بعدی که درباره تصویب توافق برگزیت خواهد بود شرکت نخواهد کرد، از ادامه دادن به حضور در جلسه مجلس امتناع کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 476

به "تظاهرات ده ها هزار مخالف اجرای برگزیت در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ده ها هزار مخالف اجرای برگزیت در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید