تصفیه 90 درصدی فاضلاب

به گزارش مجله پارمیسفان، محققان دانشگاه فنی نانیانگ واقع در سنگاپور یک سیستم تصفیه آب طراحی کردند که قادر است میزان فاضلاب سمی را تا 90 درصد کاهش دهد.

تصفیه 90 درصدی فاضلاب

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، نمونه اولیه این سیستم جدید که قرار است در یک شرکت تولیدکننده نیمه رسانا در سنگاپور نصب گردد، در جریان تصفیه فاضلاب فلزات ارزشمند را از آن جدا می نماید و امکان بازیافت این مواد را در اختیار می گذارد.

در این سیستم تصفیه از یک غشای فیبر توخالی بهره می برد که فیبرهای تشکیل دهنده آن دارای سه حفره در هسته مرکزی خود هستند. این ساختار امکان عبور 30 درصد آب بیشتر را از این غشا فراهم می نماید. این سیستم قادر است روزانه 5 هزار لیتر آب را تصفیه کند.

انتظار می رود این سیستم سالانه موجب صرفه جویی 1.6 میلیون لیتر از آب مصرفی کارخانه و 250 هزار دلار از هزینه دفع ضایعات گردد. این سیستم بیش از 90 درصد فاضلاب را تصفیه و به آب پاک تبدیل نموده و فلزات موجود فاضلاب را درون مایع خاصی جمع می نماید. در حال حاضر فاضلاب این کارخانه به یک کارخانه دفع زباله منتقل می گردد تا در آنجا سوزانده گردد. هزینه و انرژی مورد احتیاج برای استفاده از روش فعلی کارخانه، 5 برابر هزینه سیستم تصفیه جدید است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 168

به "تصفیه 90 درصدی فاضلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه 90 درصدی فاضلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید