تداوم صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه بعد از دخالت نظامی در سوریه

به گزارش مجله پارمیسفان، دولت آلمان با وجود اینکه بعد از حملات ترکیه به شمال سوریه توقف صادرات تسلیحات به این کشور را اعلام نموده بود اما همچنان مجوز صادرات تسلیحاتی به این کشور را تصویب نموده است.

تداوم صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه بعد از دخالت نظامی در سوریه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، دولت آلمان همچنین بعد از آغاز حملات ترکیه به شمال سوریه همچنان مجوز صادرات تسلیحاتی را به این کشور تصویب نموده است.

به گزارش هفته نامه اشپیگل در 6 هفته اول بعد از حمله ترکیه به شمال سوریه در 9 اکتبر دولت آلمان چراغ سبز برای صادرات چهار محموله تسلیحاتی به ارزش 3.09 میلیون یورو را به ترکیه تصویب نموده است.

هفته نامه اشپیگل این خبر را با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به درخواست سویم داگدلان از سیاستمداران حزب چپ این کشور منتشر نموده است.

دولت ترکیه به بهانه مبارزه با شبه نظامیان کرد در شمال سوریه که آنها را شاخه ای از سازمان تروریستی پ ک ک می داند به این منطقه حمله نموده است.

دولت آلمان در واکنش به این اقدام ترکیه یک توقف جزئی صادرات تسلیحات به این کشور را در دستور کار قرار داد که شامل تسلیحات و دیگر ادوات نظامی بود که در سوریه می توانست به کار گرفته گردد.

البته وزارت اقتصاد آلمان اعلام نموده است که مصوبات صادرات تسلیحات اخیر به ترکیه شامل تسلیحاتی نمی گردد که می تواند در سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

دولت آلمان عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را به عنوان اقدامی ناقض قوانین بین المللی طبقه بندی نموده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در ماه اکتبر در واکنش به این اقدام ترکیه آن را یک درام انسانی با عواقب جئوپلیتیک گسترده نامیده و بیان کرد که دولت آلمان تحت شرایط فعلی هیچ سلاحی را به ترکیه صادر نخواهد کرد.

ترکیه با خونسردی به این اقدام دولت آلمان واکنش نشان داد و وزیر امور خارجه این کشور این اقدام آلمان را عامل قدرت دریافت بیشتر کشورش دانست. هفته آینده مرکل و نخست وزیر ترکیه در حاشیه نشست ناتو در لندن با هم ملاقات و تبادل نظر خواهند کرد.

سویم داگدلان، از نمایندگان حزب چپ آلمان تصویب مجوز صادرات تسلیحات به ترکیه را اقدامی کاملا غیرمسئولانه دانسته و گفت: باید یک توقف صادرات کلی برای ترکیه وجود داشته باشد. حزب سبز آلمان نیز خواهان توقف کامل صادرات تسلیحات به ترکیه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 641

به "تداوم صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه بعد از دخالت نظامی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه بعد از دخالت نظامی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید