برگزاری رزمایش هند و ژاپن در اقیانوس هند در بحبوحه تنش با چین

به گزارش مجله پارمیسفان، ژاپن و هند در حالی رزمایش دریایی در اقیانوس هند برگزار کردند که بعضی منابع از تشکیل یک جبهه متشکل از آمریکا، هند و بعضی کشورهای دیگر برای مواجهه با چین خبر دادند.

برگزاری رزمایش هند و ژاپن در اقیانوس هند در بحبوحه تنش با چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که هند و ژاپن هر دو در تقابل با چین هستند، ناوهای جنگی هند و ژاپن روز شنبه یک رزمایش مشترک را در اقیانوس هند انجام دادند.

به نوشته وبگاه کرانیکل این رزمایش در حالی صورت گرفت که صحبت هایی از احتمال تشکیل جبهه مشترک از سوی هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا برای مواجهه با نیروی دریای چین می رود. در این رزمایش کشتی اشیما و شیمایوکی از ژاپن و کشتی جنگی رانا و کلویش از هند شرکت کردند. منابع نظامی گفته اند که هدف از این رزمایش انتقال تجربیات رزمی در قالب یک رزمایش تمرینی بوده است.

این در حالی است که ژاپن از جمله کشورهای حامی هند در تنش این کشور با چین بر سر نقاط مرزی در دوکلام است. به نوشته این نشریه، به دنبال تشن بین هند و چین، نیروی دریایی هند در آماده باش کامل به سر می برد تا هرگونه اقدام دریایی چین را دفع کند. رسانه های چینی نیز از انجام یک رزمایش در جزایرژیشا در دریای چین جنوبی از چهارشنبه هفته جاری خبر دادند.

طی روزهای گذشته مقامات هندی از انتقال سامانه های پدافند موشکی متحرک خود به مرز چین برای مقابله احتمالی با جنگنده ها و بالگردهای چینی خبر دادند.

همزمان با افزایش پرواز بالگردها و جنگنده های چینی در خطوط مرزی با هند، ارتش هند سامانه های موشکی متحرک خود را در منطقه لاداخ شرقی مستقر نموده است.

به نوشته روزنامه ایندین نیوز یک مقام دولت هند روز شنبه در این زمینه گفت: در گامی تقویت کننده، سامانه های موشکی نیروی زمینی و هوایی هند برای مقابله با بالگردها و جنگنده های چینی در منطقه مستقر شده اند.

به گفته منابع آگاه، نیروی هوایی چین از جنگنده های پیشرفته سوخو-30 و سایر بمب افکن های راهبردی خود در خطوط مرزی با هند استفاده نموده و هند نیز به همین دلیل خواهان دریافت سامانه های اس-300 از روسیه برای تقویت پدافند خود و مقابله با تحرکات هوایی چین شده است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1115

به "برگزاری رزمایش هند و ژاپن در اقیانوس هند در بحبوحه تنش با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش هند و ژاپن در اقیانوس هند در بحبوحه تنش با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید