برخورد پلیس کانادا با معترضان اشغال کننده خطوط راه آهن

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرگزاری خبرنگاران- پلیس کانادا در پی اقدام گروهی از معترضان در این کشور در اشغال و مسدود کردن خطوط اصلی راه آهن علیه این معترضان اقدام و تعدادی از آنها را دستگیر کرد.

برخورد پلیس کانادا با معترضان اشغال کننده خطوط راه آهن

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا 5 روزه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این معترضان که عمدتا شامل بومیان کانادایی هستند به یک سری پروژه های لوله کشی و تاسیسات نفتی در حال احداث از سوی دولت معترضند. اعتراضات آنها باعث لغو شدن هزاران سفر ریلی در کانادا و معلق شدن 1500 فرصت شغلی شده است.

معترضان عضو قبیله موهاک در ناحیه تایندیناگا استان اونتاریو ابتدا در همبستگی با قبیله وت سووت در غرب کانادا خط آهن سراسری را اشغال کردند، با دخالت پلیس متفرق شدند.

اشغال خطوط آهن سراسری کانادا که شرق و غرب این کشور را با حدود 4000 کیلومتر ریل آهن به هم وصل می نماید، در چند روز گذشته مسائل فراوانی برای حمل و نقل ریلی در این کشور ایجاد و 1500 فرصت شغلی را تعلیق کرد.

اعتراض ها از آنجا شروع شد که قبایل سرخ پوست و اصیل کانادا در کرانه غربی این کشور به نادیده دریافت حق مالکیت آنها بر اراضی که در راستا احداث خطوط لوله انتقال گاز قرار دارند، شاهراه ریلی این کشور در کرانه غربی را مسدود کردند.

در روزهای نخست این اعتراض ها جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از صدور حکم مداخله پلیس امتناع و مطرح نمود، کوشش دارد بحران فلج شدن حمل ونقل ریلی را به وسیله مصاحبه با معترضان حل نماید.

با این حال پلیس در پی صدور حکم دادگاه عالی کانادا مبنی بر ضرورت بازگشایی خطوط آهن این کشور وارد عمل شد و برخورد با این معترضان را شروع کرد.

پلیس 10 معترض را در همین رابطه بازداشت کرد اما پس از تفهیم اتهام آنها را رها کرد.

به گزارش بی.بی.سی، مسدود کردن خطوط آهن از حدود سه هفته پیش، یعنی ششم فوریه، شروع شد که رهبران چند قبیله بومی کانادا در استان بریتیش کلمبیا به عبور خطوط انتقال گاز از سرزمین های اجدادی آنها اعتراض کردند.

چند روز پیش جاستین ترودو، با توجه به صدور حکم دادگاه عالی کانادا، تاکید نمود که اکنون اشغال خطوط آهن باید برچیده گردد و از حکم دادگاه برای اجرای قانون باید تبعیت گردد.

پلیس تا به امروز برای کنار زدن معترضان از روی خطوط آهن از خشونت استفاده ننموده است.

با وجود این، اعضای قبیله موهاک واقع در ناحیه در شرق مرکزی کانادا با رهبران قبایل وت سووت در بریتیش کلمبیا واقع در غرب ملاقات و بر همبستگی خود با آنها تاکید نمودند.

آنها تاکید نموده اند که تنها زمانی به اعتراض ها و انسداد خط آهن به طور کامل پایان خواهند داد که پلیس کانادا هم به طور کامل از سرزمین های اقلیمی قبایل وت سووت در بریتیش کلمبیا عقب نشینی کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 836

به "برخورد پلیس کانادا با معترضان اشغال کننده خطوط راه آهن" امتیاز دهید

1 کاربر به "برخورد پلیس کانادا با معترضان اشغال کننده خطوط راه آهن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد پلیس کانادا با معترضان اشغال کننده خطوط راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید