اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به دموکرات ها رسید را حفظ کردند؛ سنا به دور دوم کشید

به گزارش مجله پارمیسفان، آخرین خبرها درباره نتایج انتخابات در آمریکا حاکی از آن است که دموکرات ها توانستند اکثریت خود را بر مجلس نمایندگان حفظ نمایند و رقابت تنگاتنگ آنها با جمهوری خواستار برای تسلط بر سنا به دور دوم کشید.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به دموکرات ها رسید را حفظ کردند؛ سنا به دور دوم کشید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به رغم آنکه جنجال ها درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، رقابت سرنوشت ساز دموکرات ها و جمهوری خواستار برای تسلط بر مجالس نمایندگان و سنا همچنان خبرساز است.

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی به آخرین خبرها درباره نتایج انتخابات مجالس نمایندگان و سنای آمریکا پرداخته است؛ انتخاباتی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار گردید و در آن برای تمام 435 عضو مجلس نمایندگان و 35 عضو سنا از مجموع 100 کرسی سنای این کشور رای گیری شد.

پیش از این انتخابات، دموکرات ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند و جمهوری خواه حائز اکثریت کرسی های مجلس سنا بودند.

روزنامه تلگراف گزارش خود را با این سوال شروع کرد: چرا رقابت انتخاباتی 2020 بر سر انتخابات سنا و مجلس نمایندگان اینقدر مهم است؟

از نظر این رسانه، رقابت سال جاری (بر سر سنا و مجلس نمایندگان) و نتایج آن می تواند تاثیر زیادی روی جو بایدن برنده انتخابات (ریاست جمهوری) آمریکا بگذارد کسی که انتخابات ریاست جمهوری را برد اما یک رقابت دیگر همچنان با شدت ادامه دارد.

این رسانه انگلیسی ادامه داد: اینطور به نظر می رسید که حزب جمهوری خواه کنترل سنای آمریکا را حفظ می نماید چرا که در ابتدا آنها رقابت را در ایالت های کلیدی در آیووا، آلاباما و کارولینای جنوبی پیروز شدند اما بعد از آنکه دموکرات ها دو کرسی در کلرادو و آریزونا را از آن خود کردند، به طور فزاینده به نظر می آید که کنترل حزب جممهوری خواه بر سنا تحت خطر قرار گرفته است.

با پیروزی توم تیلیس جمهوری خواه بر کال کانینگام دموکرات در کارولینای شمالی، جمهوری خواستار هم اکنون 49 کرسی و دموکرات ها 48 کرسی سنا را در اختیار دارند اما حزبی که بتواند 51 کرسی را کسب کند، اکثریت این مجلس را به دست خواهد گرفت.

هم اکنون برای معین شدن اینکه کدام حزب اکثریت سنای آمریکا را به دست می گیرد، انتخابات دو کرسی ایالت جورجیا در سنا معین نماینده است.

رقابت بر سر دو کرسی سنای جورجیا در دور اول برنده نداشت و نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه این دو کرسی باید پنجم ژانویه 2021 (16 دی) در دور دوم شانس خودشان را محل بزنند.

بنا بر گزارش تلگراف، هر چند دموکرات ها برای دستیابی به اکثریت مجلس سنا به 3 کرسی احتیاج دارند اما با توجه به پیروزی بایدن و کامالا هریس معاون او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به داشتن یک کرسی اطمینان خاطر دارند و در صورت لزوم می توانند روی حق رای هریس به عنوان رئیس سنا حساب نمایند.

طبق قوانین آمریکا، معاون رئیس جمهور آمریکا رئیس مجلس سنای این کشور است و از حق رای در جلسات رای گیری سنا برخوردار است.

در حالی که رقابت سرنوشت ساز سنا ادامه دارد، دموکرات ها توانستند اکثریت خود بر مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ نمایند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، دموکرات ها هم اکنون حداقل 218 کرسی و جمهوری خواستار 201 کرسی مجلس نمایندگان را کسب کردند.

با پیروزی سه نامزد حزب دموکرات در واشنگتن، آریزونا و کالیفرنیا این حزب اکثریت مجلس نمایندگان را حفظ کرد اما در قیاس با دور قبلی که 232 کرسی را در اختیار داشتند، تعداد کمتری کرسی بدست آوردند.

رقابت نزدیک دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره آمریکا در شرایطی ادامه دارد که به رغم اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن تاکید بر پیروزی خود، از بروز تقلب گسترده در انتخابات خبر داده و شکایت به دادگاه را در پیش گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1328

به "اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به دموکرات ها رسید را حفظ کردند؛ سنا به دور دوم کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به دموکرات ها رسید را حفظ کردند؛ سنا به دور دوم کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید