انتقاد چین از استقرار رادار دفاع موشکی آمریکا در ژاپن

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران: چین امروز پنج شنبه بیان کرد که آمریکا با استقرار رادار دفاع موشکی در ژاپن به ثبات در منطقه آسیا اقیانوسیه ضرر می زند.

انتقاد چین از استقرار رادار دفاع موشکی آمریکا در ژاپن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز ، ژاپن که متحد آمریکا به شمار می رود پیش از این نگرانی خود را نسبت به ادعاهای پکن در دریای شرقی چین اعلام نموده است. چین و سایر کشورهای منطقه اختلافات زیادی در مورد دریای شرقی چین دارند.

بر اساس این گزارش، تصمیم آمریکا برای استقرار رادار دفاع موشکی جدید در ژاپن در حالی است که کره شمالی نیز سال جاری چندین آزمایش موشکی شامل دو موشک میان برد را که قادر به هدف قرار دادن ژاپن است انجام داده است.

پیونگ یانگ همچنین تهدید به انجام آزمایش هسته ای نموده است. سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم آمریکا برای استقرار رادار دفاع موشکی در ژاپن تاکید نمود که کشورهای همسایه استقرار سیستم های ضد موشکی را در آسیا اقیانوسیه دنبال می نمایند و به دنبال برقراری امنیت یکجانبه هستند که به نفع ثبات راهبردی و اعتماد مشترک در منطقه نیست.این اقدام به نفع ثبات و امنیت در شمال شرق آسیا نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه نمود: کشورها نباید بهانه ای برای ضربه زدن به منافع سایر کشورها نداشته باشند. وی شرایط و اوضاع منطقه را به شدت نگران نماینده ارزیابی نموده است.

اقدام آمریکا در نصب رادار دفاع موشکی جدید در ژاپن در مرحله نخست با هدف هشدار دادن نسبت به حملات موشکی کره شمالی بوده و احتمالا برای نظارت بر موشک های پرتاب شده از سوی روسیه و چین نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این رادار موشک های پرتاب شده با برد بیش از 4 هزار کیلومتر را تحت نظر قرار خواهد داد. یک رادار دیگر مشابه آمریکایی نیز در سال 2006 میلادی در مجمع الجزایر آئوموری ژاپن نصب و راه اندازی شده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 598

به "انتقاد چین از استقرار رادار دفاع موشکی آمریکا در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین از استقرار رادار دفاع موشکی آمریکا در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید