افزون بر 15 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند

به گزارش مجله پارمیسفان، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد ه ای سیستان و بلوچستان گفت: 15 هزار و 283 زائر پاکستانی به وسیله میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

افزون بر 15 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند

به گزارش خبرنگار از ، ایوب کرد سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد ه ای سیستان و بلوچستان گفت: 15 هزار و 283 زائر پاکستانی مرقد مطهر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از ابتدای شهریور تاکنون به وسیله میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

ایوب کرد گفت: سالیانه خیل عظیم زائران و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) پاکستانی به وسیله پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور می شوند و از راستا های معین شده به عراق سفر می نمایند.

او اضافه نمود: بر اساس آخرین آمار؛ هفت هزار و 640 زائر پاکستانی این مدت با 174 دستگاه اتوبوس این کشور وارد میرجاوه شدند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اضافه نمود: همچنین هفت هزار و 823 زائر پاکستانی پیاده وارد کشور شدند که بعد از ورود جابجایی آنان با 187 دستگاه اتوبوس این استان انجام شد.

او بیان نمود: با توجه به حجم بالای تردد مسافر و زائر کشور های خارجی از پایانه مرزی میرجاوه اقدامات مناسبی در زمینه ساخت و ساز و بهسازی آن صورت گرفته است.

کرد گفت: سال جاری نیز همانند سنوات گذشته مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان همگام با دیگر استان های کشور با تمام توان در راستای تسهیل ورود و تردد زوار و عشاق امام حسین (ع) کوشش می نماید.

استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می نمایند.

فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی نمایند تا احساس غربت نداشته باشند.

زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.

ایران اسلامی به وسیله استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 422

به "افزون بر 15 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزون بر 15 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید