اظهارات یک مقام ارشد پنتاگون درباره احتمال اعزام نیروهای جدید به خاورمیانه

به گزارش مجله پارمیسفان، در پی تأیید و تکذیب چندباره اعزام نیروهای جدید آمریکایی به خاورمیانه، یک مقام ارشد پنتاگون توضیحاتی را در این خصوص به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا ارائه کرد.

اظهارات یک مقام ارشد پنتاگون درباره احتمال اعزام نیروهای جدید به خاورمیانه

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پالتیکو، جان رود معاون سیاست گذاری وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور بیان کرد که پنتاگون اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه برای مقابله با آنچه حملات ایران خوانده می گردد را در دست آنالیز دارد.

در حالی که طی 24 ساعت اخیر خبر اعزام 14000 نیروی آمریکایی به خاورمیانه چندین بار تأیید و تکذیب شده است، معاون سیاست گذاری وزارت دفاع آمریکا در این خصوص به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور گفت: وزیر دفاع همیشه و به طور مستمر با مشورت دیگران، تعداد نیروی مناسب برای استقرار در خاورمیانه را ارزیابی می نماید. وزیر دفاع به من گفت که مایل است که تغییراتی را در آرایش نیروهایمان در آنجا صورت دهد.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا توضیحی درباره اینکه دقیقاً چه تعداد نیرو قرار است به خاورمیانه اعزام شوند، ارائه نکرد اما درباره خبر منتشر شده از سوی نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر اعزام 14000 نیروی آمریکایی به خاورمیانه گفت: این یک تصمیم مهم است و ما هنوز تصمیم نگرفته ایم که 14000 نیروی جدید در خاورمیانه مستقر کنیم.

دولت ترامپ که از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت 97 تاکنون تحریم های مالی مختلفی را علیه ایران وضع نموده است اما نتوانسته ایران را وادار به تسلیم در برابر خواسته های خود کند، در ماههای اخیر کوشش نموده است تا با حربه تهدید نظامی مقاصد خود در قبال ایران را پیش ببرد.

آمریکا حتی در اردیبشت ماه امسال با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه کوشش کرد تا تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد، اما و وقتی نشانه ای از عقب نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده گردد.

کاخ سفید اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) پس از حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو که به کاهش 5.7 میلیون بشکه ای نفت عربستان منجر شد نیز ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد، اما در حالی که در رسانه ها صحبت از اعزام هزاران نیرو به منطقه مطرح بود، حدود 3000 نیروی آمریکایی به منطقه اعزام شدند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 670

به "اظهارات یک مقام ارشد پنتاگون درباره احتمال اعزام نیروهای جدید به خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات یک مقام ارشد پنتاگون درباره احتمال اعزام نیروهای جدید به خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید