اجرای قانون مرخصی زایمان زنان شاغل بر عهده تامین اجتماعی است ، مرخصی پدران در بخش های خصوصی و دولتی تفاوت دارد

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئولیت اجرای قانون مرخصی زایمان در صورت تامین بار اقتصادی از سوی دولت بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.

اجرای قانون مرخصی زایمان زنان شاغل بر عهده تامین اجتماعی است ، مرخصی پدران در بخش های خصوصی و دولتی تفاوت دارد

کوروش یزدان، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران درباره اصلاحیه قانون کار و تنظیم خانواده مصوب سال 92 اظهار کرد: به استناد تبصره 2ماده واحده قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده، بـه دولت اجازه داده شـده است که مرخصـی زایمان بانوان را از 6 مـاه به 9 افـزایش دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس به موجب تصویب نامه شماره 92091/ت 46527 به مورخ 19/04/1392 هیات محترم وزیران، مرخصی زایمـان زنـان شـاغل در بخـش هـای دولتـی و غیـر دولتـی بـه 9 مـاه تمـام افـزایش یافـت. در هر حـال مسـوولیت اجـرای ایـن قـانون و مصـوبه مزبـور در خصـوص کـارگران مشـمول قـانون کـار بـا سـازمان تامین اجتماعی است و در صـورت تـامین بـار مـالی ناشـی از اجـرای مقـررات مزبـور، سـازمان تـامین اجتمـاعی مکلف به اجرای آن خواهد بود.

همچنین در رابطه با مرخصی اجباری تشویقی پدران در بخش های دولتی و خصوصی اعلام کرد: با عنایت به تبصـره 2 مـاده واحـده قـانون اصـلاح قـوانین تنظـیم جمعیـت و خـانواده، کـارگران مشـمول قـانون کار در بخـش خصوصـی از 2 هفتـه مرخصـی اجبـاری تشـویقی بـه دلیـل پـدر شـدن برخـوردار هسـتند. البتـه به شرطی که همسر آنان نیز شـاغل باشـد.

وی خاطر نشان کرد: در بخـش دولتـی و عمـومی غیـر دولتـی نیـز بنـد (الـف) مـاده 103 قانون برنامه ششم توسعه حاکم مـی باشـد و بـر ایـن اسـاس مرخصـی پـدر شـدن در ایـن دسـتگاه هـا سـه روزمی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1153

به "اجرای قانون مرخصی زایمان زنان شاغل بر عهده تامین اجتماعی است ، مرخصی پدران در بخش های خصوصی و دولتی تفاوت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای قانون مرخصی زایمان زنان شاغل بر عهده تامین اجتماعی است ، مرخصی پدران در بخش های خصوصی و دولتی تفاوت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید