اتحادیه اروپا اعمال تحریم علیه ترکیه را به ماه دسامبر موکول کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، شارل میشل، رئیس شورای اروپا در سرانجام جلسه سران کشورهای عضو که به صورت مجازی برگزار گردید با بیان این خبر گفت که اعضا تصمیم گرفتند که هرگونه تصمیم برای اعمال تحریم ها ضد ترکیه را به نشست سران ماه دسامبر موکول نمایند.

اتحادیه اروپا اعمال تحریم علیه ترکیه را به ماه دسامبر موکول کرد

با ما سفر کنید و با تور پاییز اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی همچنین گفت که رهبران اروپایی اقدامات تحریک آمیز و اظهارات مقام های این کشور را در مورد رویدادها و تنش های اخیر غیرقابل قبول تلقی کردند.

جدا از تحرکات آنکارا در شمال سوریه و حضور نظامی در لیبی، بحران مهاجرت، مناقشه شرق مدیترانه، نقش غیرمستقیم در جنگ قره باغ و نیز اظهارات تند رئیس جمهوری ترکیه ضد همتای فرانسوی خود در ارتباط با مبارزه با اسلام گرایی و ماجرای انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام در این کشور از جمله موضوعات اصلی تنش زا میان آنکارا و رهبران اروپایی به شمار می آید.

شارل میشل که در انتها نشست مجازی سران اروپا در یک کنفرانس خبری سخن می گفت در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید نمود: ما اقدامات یکجانیه اخیر (ترکیه را) در شرق مدیترانه و اظهارات تحریک آمیز را به عنوان رویکردی غیرقابل قبول محکوم می کنیم.

فرانسه از جمله کشورهایی است که اصرار دارد ترکیه به دلیل اقدامات تحریک آمیز و حملات لفظی رئیس جمهوری اش از سوی اتحادیه اروپا مجازات گردد.

اردوغان به تازگی با طرح انتقادهایی تند و بی سابقه به امانوئل ماکرون به دلیل دفاع و حمایت از انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی توسط نشریه شارلی ابدو تاخته و وی را به اسلام هراسی متهم نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1305

به "اتحادیه اروپا اعمال تحریم علیه ترکیه را به ماه دسامبر موکول کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا اعمال تحریم علیه ترکیه را به ماه دسامبر موکول کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید