ائتلاف نوری المالکی: سند حاوی نام نامزد جدید نخست وزیری به رئیس جمهور ارسال می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، ائتلاف دولة القانون گفت که نام نامزد جدید نخست وزیری که مورد توافق هفت گروه شیعی است، شفاهی به به اطلاع رئیس جمهور رسانده شده و سند آن هم با امضای نمایندگان این گروه ها به دست او خواهد رسید.

ائتلاف نوری المالکی: سند حاوی نام نامزد جدید نخست وزیری به رئیس جمهور ارسال می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسن السنید نماینده ائتلاف دولة القانون در گفت وگوهای تشکیل کابینه گفت که موضع ائتلاف در تشکیل کابینه همان موضع مورد توافق گروه های هفت گانه شیعی است.

السنید در بیانیه ای گفت: ائتلاف دولة القانون از همان ابتدا با گروه های هفت گانه شیعی اتفاق نظر داشت زیرا فراکسیون عظیم تر را در مجلس تشکیل می دهند و از این طریق موضع ملی در قبال موضوع نخست وزیری یکپارچه خواهد ماند.

او تاکید نمود: ما از رئیس جمهور می خواهیم با پذیرش مسئولیت در تعامل با جریان های سیاسی یک شکل عمل کند و نظر مورد توافق میان گروه های هفت گانه شیعی را که اکثریت مجلس را تشکیل می دهند پیاده کند.

وی با بیان اینکه هنوز سند امضای موافقت رسمی گروه های شیعی با نامزد جدید نخست وزیری به دست رئیس جمهور نرسیده است، گفت: فعلا دو فراکسیون شیعی به طور شفاهی نام نامزد مورد توافق را شفاهی به اطلاع رئیس جمهور رسانده اند.

شبکه المیادین هم شامگاه سه شنبه بیان کرد که سندی متعلق به اکثریت گروه های شیعی در عراق مشتمل بر نام نامزد جایگزین عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه به ریاست جمهوری عراق ارسال می گردد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق، اسفندماه گذشته پس از آنکه محمد علاوی به دلیل اختلافات گسترده میان احزاب، از تشکیل کابینه جدید انصراف داد، عدنان الزرفی را بدون در نظر دریافت نظر فراکسیون اکثریت مجلس بیان کرد که این کار او با مخالفت احزاب شیعه روبه رو شد.

روز یکشنبه در منزل هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح با حضور نوری المالکی رهبر ائتلاف دولة القانون و رئیس جریان حکمت و حرکة عطاء و بعضی شخصیت های سیاسی شیعه دیگر جلسه ای برای آنالیز موضوع انتخاب نامزد نخست وزیری تشکیل شد. در این جلسه گزینه الزرفی آنالیز شد.

منابع عراقی گفتند در این جلسه بر سر مصطفی الکاظمی رئیس سرویس اطلاعات عراق توافق حاصل شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 964

به "ائتلاف نوری المالکی: سند حاوی نام نامزد جدید نخست وزیری به رئیس جمهور ارسال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف نوری المالکی: سند حاوی نام نامزد جدید نخست وزیری به رئیس جمهور ارسال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید