آمریکا محققان چینی را محدود کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، براساس اخبار منتشر شده و حاشیه های گزارش شده دولت آمریکا ویزای بسیاری از استادان دانشگاه، محققان و دانشمندان چینی را برای ورود به این کشور لغو نموده است.

آمریکا محققان چینی را محدود کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از universityworldnews، براساس اخبار منتشر شده و حاشیه های گزارش شده دولت آمریکا ویزای بسیاری از استادان دانشگاه، محققان و دانشمندان چینی را برای ورود به این کشور لغو نموده است.

این گزارش ها حاکی از آن است، اگر در خوشبینانه ترین حالت ممکن، ویزای محققان چینی لغو نشده باشد دولت آمریکا روند دریافت آن را بسیار طولانی نموده است.

دانشمندان چینی در حالی با محدودیت ویزا روبرو هستند که برای شرکت در پروژه های تحقیقاتی، کنفرانس ها و همکاری با سازمان های مختلف آمریکایی محرو م شده اند.

نیویورک تایمز خبری منتشر نموده است که براساس آن، ویزای 30 استاد دانشگاه چینی در حوزه علوم اجتماعی، مدیران انستیتوهای علمی و کارشناسانی که بسیاری از آنها متخصص روابط چین و آمریکا هستند، لغو شده یا در حال آنالیز است.

پیرو این خبر، وانگ ون، دبیر اجرایی موسسه مطالعات اقتصادی Chongyangو محقق دانشگاه Renmin در چین در روزنامه رسمی Global Times که متعلق به حزب کمونیست چین است اعلام نمود: حداقل 280 محقق و استاد چینی برای ورود به آمریکا با مشکل ویزا روبرو هستند.

بسیاری از محققان نیز پیرامون حواشی ایجاد شده سفر خود به ایالات متحده آمریکا را لغو نموده اند؛ به دلیل آنالیز های اداری دولت آمریکا دانشمندان و استادان چینی نمی توانند در زمان کنفرانس در این کشور حضور یابند.

برای تجربه سفری استتثنایی با تور چین همسفر باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 172

به "آمریکا محققان چینی را محدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا محققان چینی را محدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید