آماده باش استان نیویورک در پی کشف سویه نو ویروس کرونا

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، فرماندار استان نیویورک از اعلام آماده باش مقامات بهداشتی در این استان علیرغم عدم کشف هرگونه ابتلا به گونه تازه ویروس کرونا که او میکرون نامگذاری شده است اطلاع داد.

آماده باش استان نیویورک در پی کشف سویه نو ویروس کرونا

کتی هاچول گفت: کمیته بهداشتی استان نیویورک تا کنون به موردی از گونه تازه کرونا با نام او میکرون برخورد ننموده است اما ما در شرایط آماده باش هستیم.

فرماندار استان نیویورک بعلاوه اضافه نمود که مقامات بهداشتی این استان به شکل تنگاتنگی با مقامات بهداشت ملی و بین المللی برای رهگیری شیوع این ویروس همکاری می نمایند.

لازم به ذکر است که سازمان بهداشت جهانی پیش از این با صدور بیانیه ای اعلام نموده بود که برای آنالیز سویه تازه کرونا نشست اضطراری برگزار می نماید.

یک مقام سازمان بهداشت جهانی در این خصوص گفت که هنوز اطلاعات زیادی درباره این سویه تازه کرونا وجود ندارد؛ اما آنچه اثبات شده، این است که این سویه دارای جهش های بسیار زیادی است.

این سویه تازه در بوتسوانا واقع در جنوب آفریقا پیدا شده و مواردی از آن در آفریقای جنوبی نیز مشاهده شده است.

دانشمندان آفریقای جنوبی در این خصوص گفتند که 30 جهش درتاج این نوع از ویروس کرونا اجرا شده است.

شبکه تلویزیونی اِسکای نیوز ساعاتی پیش گزارش کرد که به علت شناسایی نوع تازهی از ویروس کرونا به نام B.1.1.529 که در انگلیس، آفریقای جنوبی و بوتسوانا مشاهده شده است، لندن 6 کشور آفریقایی را در فهرست قرمز سفر قرار داد.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس طی بیانیه ای در توییتر گفت: آژانس ایمنی بهداشت انگلیس در حال آنالیز بیشتر این موضوع نیز است. داده های بیشتری مورد احتیاج است اما اکنون در حال اجرا اقداماتی هستیم.

ساجد جاوید با بیان اینکه 6 کشور آفریقایی به فهرست قرمز اضافه می شوند و پروازها از بعدازظهر شنبه (به وقت محلی) به طور موقت متوقف می شوند اضافه نمود که مسافران انگلیس نیز باید قرنطینه شوند.

در پی این رخ داد؛ کشورهای ایتالیا و آلمان هم چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1937

به "آماده باش استان نیویورک در پی کشف سویه نو ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش استان نیویورک در پی کشف سویه نو ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید