شروع عملیات مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان

به گزارش مجله پارمیسفان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان از آغاز عملیات اجرایی مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان اطلاع داد.

شروع عملیات مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان

مهدی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وجود موریانه در داخل بنا و محوطه مسجد جامع و ضرورت مبارزه با آن عملیات فیزیکی با عقد قرداد با پیمانکار واجد شرایط آغاز گردیده است.

وی اضافه نمود: با عنایت به شاخصه های تاریخی فرهنگی بنای مسجد جامع و ضرورت حفظ، احیا و جلوگیری از فرسایش طبیعی این اثر ثبت گردیده در فهرست آثار ملی کشور و بازدید متخصصان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و اعلام شرایط اضطراری از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مبلغ 410 میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور اختصاص داده شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: با اختصاص اعتبار و عقد قرارداد با پیمانکار واجد شرایط عملیات سم پاشی ضلع غربی مسجد که شرایط اضطرار دارد آغاز و پشت بام و دیگر نقاط این بنا طعمه گذاری می گردد.

مشهدی اعلام نمود: مسجد جامع اردستان چهار دوره تاریخی شامل ساسانیان، آل بویه، سلجوقی و صفویه را بر خود گذرانده و در سال 553 هجری قمری بنا شد و در سال 1311 شمسی به شماره 180 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی ادامه داد: این اثر تاریخی به عنوان اولین مسجد دو طبقه و دومین مسجد چهار ایوانی دنیا اسلام و عصر سلجوقی است که سازه های آن از آجر، گچ ، خشت و چوب است ودر داخل بافت مسکونی و باغ های سبز واقع گردیده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: در اطراف مسجد جامع آب انبار، کاروانسرا، بازارچه، حسینیه ، حمام و مدرسه علوم دینی واقع گردیده که مجموعه ای زیبا از معماری ایرانی را ایجاد نموده که مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 38

به "شروع عملیات مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید