جاذبه های گردشگری معادن کانادا

به گزارش مجله پارمیسفان، کانادا کشوری پهناور با منابع معدنی غنی است و به همین دلیل، معادن این کشور از جاذبه های گردشگری منحصر به فردی به شمار می روند. معادن کانادا علاوه بر نقش مهمی که در اقتصاد این کشور ایفا می کنند، فرصت های منحصر به فردی را برای گردشگران فراهم می کنند تا از نزدیک با تاریخ و فرهنگ معدن کاوی در کانادا آشنا شوند و از مناظر طبیعی خیره کننده ای که در اطراف معادن وجود دارد لذت ببرند.

در این مقاله به برخی از جاذبه های گردشگری معادن کانادا اشاره می کنیم:

جاذبه های گردشگری معادن کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

معدن نمک جیم پیت (Jimpit Mine)

معدن نمک جیم پیت بزرگترین معدن نمک زیرزمینی در کانادا است که در استان انتاریو قرار دارد. این معدن در سال 1851 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از معدن نمک جیم پیت می توانند از تونل های زیرزمینی، غارهای نمک، دریاچه های نمکی و تالارهای کریستال نمک بازدید کنند.

معدن بنتونیت کاتلر (Cutler Bentonite Mine)

معدن بنتونیت کاتلر بزرگترین معدن بنتونیت در آمریکای شمالی است که در استان آلبرتا قرار دارد. بنتونیت نوعی خاک رس است که در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، ساخت و ساز و کشاورزی کاربرد دارد. بازدیدکنندگان از معدن بنتونیت کاتلر می توانند از تونل های زیرزمینی، دریاچه های بنتونیت و کارخانه های فرآوری بنتونیت بازدید کنند.

معدن الماس اکا (Ekati Diamond Mine)

معدن الماس اکا بزرگترین معدن الماس در کانادا است که در شمال غربی این کشور قرار دارد. این معدن در سال 1991 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از معدن الماس اکا می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری الماس و موزه الماس بازدید کنند.

معدن طلا رد لیک (Red Lake Gold Mine)

معدن طلا رد لیک یکی از قدیمی ترین و بزرگترین معادن طلا در کانادا است که در استان انتاریو قرار دارد. این معدن در سال 1926 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از معدن طلا رد لیک می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری طلا و موزه طلا بازدید کنند.

معدن پتاس کینروس (Kinross Potash Mine)

معدن پتاس کینروس بزرگترین معدن پتاس در کانادا است که در استان ساسکاچوان قرار دارد. پتاس نوعی کود معدنی است که در کشاورزی کاربرد دارد. بازدیدکنندگان از معدن پتاس کینروس می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری پتاس و موزه پتاس بازدید کنند.

معدن نیکل سادبری (Sudbury Nickel Mine)

معدن نیکل سادبری یکی از بزرگترین معادن نیکل در جهان است که در استان انتاریو قرار دارد. نیکل فلز مهمی است که در صنایع مختلف از جمله فولادسازی، خودروسازی و الکترونیک کاربرد دارد. بازدیدکنندگان از معدن نیکل سادبری می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری نیکل و موزه نیکل بازدید کنند.

معدن آهن کویبک (Quebec Iron Ore Mine)

معدن آهن کویبک یکی از بزرگترین معادن آهن در کانادا است که در استان کویبک قرار دارد. آهن فلز مهمی است که در صنایع مختلف از جمله فولادسازی، ساختمان سازی و خودرو سازی کاربرد دارد. بازدیدکنندگان از معدن آهن کویبک می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری آهن و موزه آهن بازدید کنند.

معدن مس گراسبرگر (Grasberg Mine)

معدن مس گراسبرگر بزرگترین معدن مس در جهان است که در استان پاپوآ گینه نو قرار دارد. این معدن متعلق به شرکت کانادایی باریک گلد (Barrick Gold) است. بازدیدکنندگان از معدن مس گراسبرگر می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری مس و موزه مس بازدید کنند.

معدن نیکل Vale

معدن نیکل Vale در شهر Sudbury استان انتاریو واقع شده است. این معدن یکی از بزرگترین معادن نیکل جهان است و بیش از 20 درصد از تولید نیکل جهان را تامین می کند. معدن نیکل Vale برای بازدید عموم باز است و گردشگران می توانند با تورهای راهنما از معدن بازدید کنند و در مورد نحوه استخراج و فرآوری نیکل اطلاعات کسب کنند.

معدن زغال سنگ Cape Breton

معدن زغال سنگ Cape Breton در استان نوا اسکوشیا واقع شده است. این معدن یکی از قدیمی ترین معادن زغال سنگ کانادا است و از سال 1720 تاکنون در حال فعالیت است. معدن زغال سنگ Cape Breton برای بازدید عموم باز است و گردشگران می توانند با تورهای راهنما از معدن بازدید کنند و در مورد نحوه استخراج زغال سنگ اطلاعات کسب کنند.

معدن طلا Nova Scotia (استان نوا اسکوشیا)

معدن طلا Nova Scotia در استان نوا اسکوشیا کانادا، یکی از قدیمی ترین معادن طلای آمریکای شمالی است. این معدن در سال 1862 افتتاح شد و تا سال 2001 فعالیت می کرد. امروزه، معدن طلا Nova Scotia به روی گردشگران باز است و بازدیدکنندگان می توانند از تونل ها، غارها و تجهیزات معدنی قدیمی دیدن کنند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می توانند در تورهای شستشوی طلا شرکت کنند و شانس خود را برای پیدا کردن طلا امتحان کنند.

معدن نقره Cobalt (استان انتاریو)

معدن نقره Cobalt در استان انتاریو کانادا، یکی از بزرگترین معادن نقره در جهان بود. این معدن در سال 1903 افتتاح شد و تا سال 1978 فعالیت می کرد. امروزه، معدن نقره Cobalt به روی گردشگران باز است و بازدیدکنندگان می توانند از تونل ها، غارها و تجهیزات معدنی قدیمی دیدن کنند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می توانند در تورهای استخراج نقره شرکت کنند و با نحوه استخراج نقره در گذشته آشنا شوند.

معدن روی و سرب کیمبرلی (Kimberley Zinc and Lead Mine)

معدن روی و سرب کیمبرلی در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد و یکی از بزرگترین معادن روی و سرب در جهان است. این معدن در سال 1891 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از معدن روی و سرب کیمبرلی می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری روی و سرب و موزه روی و سرب بازدید کنند.

معدن الماس اسنپ لیک (Snap Lake Diamond Mine)

معدن الماس اسنپ لیک در شمال غربی کانادا قرار دارد و یکی از بزرگترین معادن الماس در این کشور است. این معدن در سال 1994 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از معدن الماس اسنپ لیک می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری الماس و موزه الماس بازدید کنند.

معدن طلا لاک لینچ (Lac-Lynch Gold Mine)

معدن طلا لاک لینچ در استان کویبک قرار دارد و یکی از بزرگترین معادن طلا در کانادا است. این معدن در سال 1996 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از معدن طلا لاک لینچ می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری طلا و موزه طلا بازدید کنند.

معدن نیکل رامبل (Voiseys Bay Nickel Mine)

معدن نیکل رامبل در استان نیوفاندلند و لابرادور قرار دارد و یکی از بزرگترین معادن نیکل در کانادا است. این معدن در سال 1993 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از معدن نیکل رامبل می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری نیکل و موزه نیکل بازدید کنند.

معدن آهن کیرون (Kiruna Iron Mine)

معدن آهن کیرون در شمال سوئد قرار دارد و یکی از بزرگترین معادن آهن در جهان است. این معدن متعلق به شرکت کانادایی LKAB است. بازدیدکنندگان از معدن آهن کیرون می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری آهن و موزه آهن بازدید کنند.

معدن مس اسکوندا (Escondida Mine)

معدن مس اسکوندا در شمال شیلی قرار دارد و بزرگترین معدن مس در جهان است. این معدن متعلق به شرکت کانادایی BHP Billiton است. بازدیدکنندگان از معدن مس اسکوندا می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری مس و موزه مس بازدید کنند.

معدن الماس جوبلی (Jubilee Diamond Mine)

معدن الماس جوبلی در شمال غربی کانادا قرار دارد و یکی از بزرگترین معادن الماس در این کشور است. این معدن در سال 1995 کشف شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از معدن الماس جوبلی می توانند از تونل های زیرزمینی، کارخانه های فرآوری الماس و موزه الماس بازدید کنند.

نتیجه گیری

معادن کانادا از جاذبه های گردشگری منحصر به فردی به شمار می روند که فرصت های منحصر به فردی را برای گردشگران فراهم می کنند تا از نزدیک با تاریخ و فرهنگ معدن کاوی در کانادا آشنا شوند و از مناظر طبیعی خیره کننده ای که در اطراف معادن وجود دارد لذت ببرند.

اگر به گردشگری معدنی علاقه دارید، کانادا مقصد مناسبی برای شماست. معادن این کشور به خوبی برای بازدیدکنندگان آماده سازی شده اند و تورهای مختلفی برای بازدید از معادن وجود دارد. همچنین، در نزدیکی بسیاری از معادن، هتل ها، رستوران ها و سایر امکانات رفاهی وجود دارد.

امیدواریم این مقاله به شما در برنامه ریزی سفر به معادن کانادا کمک کرده باشد.

انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 356

به "جاذبه های گردشگری معادن کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری معادن کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید